AYUNTAMIENTO DE ALICANTE - Archivo
ALACANT, 8 Abr. (EUROPA PRESS) -
L'equip de govern de l'Ajuntament d'Alacant ha aprovat cobrir 17 vacants de bombers del Servici de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament (Speis) a través del nomenament de d'altres funcionaris interins.
Estes incorporacions, huit de bombers i nou de bomber conductor, se sumen a altres 47 des del 2012, per la qual cosa el reforç de la plantilla en els últims anys aconseguix els 54 professionals. D'aesta forma, el nombre de funcionaris adscrits al Speis ascendix a 179.
Així ho ha informat la portaveu municipal, Cristina Cutanda, durant la roda de premsa posterior a la junta de govern d'este dimarts, en la qual també ha defensat "els increments salarials de la plantilla, d'un 15 per cent el 2023 i del 14% el 2024, així com les successives inversions que s'han anat aprovant, per import superior als sis milions d'euros, més altres quatre en previsió amb l'entrada en vigor dels nous pressupostos".
"Entre les millores incorporades es troba la renovació de tots els vestits i equipament de protecció personal, la incorporació de nous vehicles i les reformes en marxa en els dos parcs de bombers, el de Jesús González Soria i el d'avinguda Jaime II, que, s'espera, puga tornar a estar operatiu després de l'actuació desenvolupada abans d'estiu, i el parc central Idelfonso Prats de l'avinguda Locutor Vicente Hipòlit", ha agregat.
Per la seua banda, el regidor de Seguretat i Recursos Humans, Julio Calero, ha ressaltat en un comunicat el "gran esforç" de l'executiu local "per a dotar a tots els serveis municipals de seguretat, tant de bombers com de Policia Local, amb els recursos de personal i nou equipament", juntament amb "la renovació de vehicles i millores en els parcs, atenent sempre a les peticions que traslladen els mateixos cossos de seguretat i emergències".