ASOCIACIÓN EMPRESARIAL DISCOTECAS
VALÈNCIA, 23 Dic. (EUROPA PRESS) -
Les discoteques valencianes afronten la campanya de Nadal amb "optimisme" després de la reculada registrada el 2024, any marcat pels efectes de la dana. De fet, els locals esperen un increment de la facturació del 4,5% pel que fa a la de l'any anterior, segons ha explicat l'Associació Empresarial de Discoteques de València (AD) en un comunicat.
Des de l'associació atribuïxen esta evolució positiva a l'anticipació de les celebracions nadalenca, que es van iniciar a mitjan novembre, i a la "progressiva professionalització i especialització dels esdeveniments d'empreses i reunions socials durant prenavideños". De fet, el Nadal concentra el 21,6% del volum de negoci anual dels establiments d'oci en la ciutat.
Una altra oferta d'oci en estes dates són les sessions de vesprada, i la més important serà la del dissabte 27, en la qual el 80% de les discoteques de València organitzaran el seu vespreig 'preuves' per a anticipar la celebració de la Nit de cap d'any amb el seu públic més adult.
Sobre la 'tardevieja', una de cada tres discoteques de la ciutat obrirà les seues portes el dia 31 en horari vespertí. No obstant això, l'associació ha aseguradi que la nit seguix sent la sessió "regna" el dia 31.
De fet, i pel que fa a les previsions per a Nit de cap d'any, el sector observa un increment de la venda anticipada i un 25% dels locals esperen fer sold out abans d'obrir les seues portes. En este context, el 60% de les discoteques espera que el públic compre la seua entrada amb antelació per a beneficiar-se dels preus i dels avantatges que oferix la compra prèvia en un moment de contenció de la despesa. La prevenda se situa, en aquests moments, entorn dels 22,5 euros.
L'Associació Empresarial de Discoteques de València ha destacat que la campanya nadalenca "es consolida com un dels períodes rellevants de l'any per a l'oci nocturn, especialment pel volum d'activitat dels locals". El col·lectiu ha subratllat que l'anticipació i diversificació de les celebracions "permeten un increment de l'oferta d'esdeveniments i sessions, especialment en les setmanes prèvies a la Nit de cap d'any".
Finalment, l'associació ha apuntat que "estes dades confirmen una evolució cap a un model d'oci més professionalitzat, en el qual la planificació, l'especialització d'esdeveniments i l'anticipació en la compra d'entrades es consoliden com a tendències clau del sector".