L'ICV finalitza la presa de 6.407 fotografies aèries de les tres províncies per a la seua publicació esta tardor

L'Institut Cartogrfic Valenci finalitza la presa de 6.407 fotografies aries de les tres províncies per a la seua publicació esta tardor
ICV
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 9 septiembre 2024 14:26

    VALNCIA, 9 Sep. (EUROPA PRESS) -

   L'Institut Cartogrfic Valenci (ICV) ha concls l'anomenat 'Vol 2024' en el qual s'han pres 6.407 fotografies aries digitals de 22 centímetres de resolució de la totalitat del territori valenci. Les imatges ara mateix s'estan processant per a la seua publicació en la seua fototeca, a la qual es pot accedir en la direcció web de la geofototeca de l'ICV.

   L'ICV realitza un vol tots els anys la consulta dels quals és universal i gratuta en Internet i la seua fototeca és una de les aplicacions integrants de la Cartoteca digital i per tant un element més del Sistema Cartogrfic Valenci, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

    En la fototeca es dona accés a la visualització, consulta, impressió i certificació de més de 250.000 fotogrames histrics obtinguts en més de 120 vols fotogramtrics diferents realitzats al llarg del temps. De fet, el vol més antic que es conserva és el realitzat el 1929 per l'aviador i militar Julio Ruiz de Alda sobre el sud de la província d'Alacant i que consta de 3.522 fotografies.

   Sobre este tema, el conseller Vicente Martínez Mus ha destacat que la fototeca de l'ICV "arreplega el major fons histric d'informació geogrfica de la Comunitat Valenciana que continua creixent grcies a la labor dels professionals que han convertit a l'Institut en una referncia tcnica i científica de primer ordre que cal posar en valor".

   Així, ha explicat que els avions que contracta la Generalitat per a realitzar el vol de cada any van equipats amb instruments de posicionament i sistemes inercials que permeten disposar de la posició espacial de cadascun dels centres de projecció dels fotogrames, la qual cosa permet georreferenciar de forma rpida i precisa cada imatge".

   A més de les fotografies realitzades per l'ICV, la fototeca té també vols més antics d'altres administracions com el Cadastre o les Confederacions Hidrogrfiques, el Govern i fins i tot les Forces Aries dels Estats Units.

   De fet, en la fototeca de l'ICV es pot consultar les imatges preses per l'anomenat 'Vol Americ, Srie A' que es va dur a terme entre 1945 i 1947 amb cmeres Fairchild K-17B i Fairchild K-18 i que va servir als aliats per a planificar el final de la II Guerra Mundial.

   També es conserva el vol fotogramétrico pancromtic realitzat en el període comprs entre els anys 1976 i 1978, per encrrec dels Ministeris d'Agricultura, Obres Públiques i Urbanisme, Hisenda, de l'Aire i de l'Institut Geogrfic i Cadastral i el vol fotogramtric en color RGB realitzat per encrrec de l'Institut Geogrfic Nacional l'any 1999.

   En este sentit, Martínez Mus ha destacat "el creixement exponencial" de l'ús de la fototeca de l'ICV per part de la ciutadania ja que, durant l'any 2023, l'ICV va realitzar a través d'esta eina la certificació de més de 6.000 fotogrames i durant els sis primers mesos d'este 2024 s'han facilitat més de 78.000 visualitzacions de fotogrames histrics i expedit més de 5.000 certificacions.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press