VALÈNCIA, 30 Jul. (EUROPA PRESS) -
L'Institut Valencià de Finances (IVF) ha aprovat nou noves operacions de finançament per import superior als dos milions d'euros a través de les seues línies de préstecs participatius i préstecs subordinats, cofinançades pel Programa Comunitat Valenciana FEDER 2021-2027.
Estes operacions estan destinades a recolzar el creixement, la consolidació i el desenvolupament de projectes empresarials innovadors impulsats a la Comunitat Valenciana, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
En concret, set d'estes operacions, per un import conjunt de més d'un milió d'euros, s'han realitzat a través de la línia de préstecs participatius IVF-FEDER. A través d'este instrument s'oferix suport financer a empreses de recent creació que duguen a terme projectes amb un alt component d'innovació i tecnologia.
Estes operacions recolzen a start-ups que desenvolupen la seua activitat en sectors com l'economia circular, l'alimentació saludable i funcional, les tecnologies avançades de diagnòstic per imatge o el desenvolupament de solucions digitals orientades a millorar l'eficiència i competitivitat empresarial.
D'altra banda, l'IVF ha aprovat dos préstecs subordinats per valor conjunt d'un milió d'euros. Este finançament permetrà a les companyies beneficiàries continuar avançant en la seua estratègia de creixement i enfortiment empresarial, contribuint a la seua consolidació.
El director general de l'IVF, Enrique Montes, ha destacat la "bona" evolució d'estos instruments financers i el "interès" que estan despertant entre les empreses valencianes amb projectes innovadors i capacitat de creixement.
"La creixent demanda d'estos instruments confirma que existix una necessitat real de finançament adaptat a les característiques d'empreses innovadores que es troben en fases d'expansió i consolidació. Des de l'IVF seguim treballant per a facilitar recursos financers que permeten a aquestes companyies desenvolupar el seu potencial i reforçar la seua competitivitat", ha assenyalat Montes.
Així mateix, el director general ha subratllat la "importància" de la participació dels fons europeus en aquest tipus d'iniciatives, destacant que "el cofinançament del Programa Comunitat Valenciana Feder 2021-2027 ens permet ampliar l'abast de la nostra activitat i acompanyar a un major nombre d'empreses en el desenvolupament de projectes amb un elevat impacte econòmic i tecnològic".
"Estos recursos contribuïxen a impulsar la innovació, afavorir la creació d'ocupació de qualitat i accelerar la transformació del teixit productiu valencià", ha afegit.