Llanos diu que Franco va ser tan "personatge històric" com Stalin o Azaña i que Vox rebutja "totes les dictadures"

Archivo - Arxiu - El síndic de Vox a Les Corts, José María Llanos, intervé a la Càmera autonòmica
Jorge Gil - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 23 abril 2024 11:11

   VALÈNCIA, 23 Abr. (EUROPA PRESS) -

   El síndic de Vox a Les Corts, José Mª Llanos, ha afirmat aquest dimarts que el dictador Francisco Franco va ser tan "personatge històric" com "Stalin, Azaña, Carlos III i Julio César" i que per al seu partit "totes les dictadures són rebutjables" perquè són "demòcrates".

   A més, ha criticat que "dos dies apenes després de guanyar les eleccions" a Euskadi "els amics dels etarres", en al·lusió a EH Bildu, "el tema, després de 49 anys de la seua mort, siga Franco una vegada i una altra".

   Així ha valorat, a preguntes dels periodistes en els passadissos de Les Corts, les afirmació que va llançar en una entrevista la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez (Vox), que Franco va ser "un personatge històric" i que, com ella va nàixer el 1977, no pot "dir més".

   Posteriorment, el president de la Generalitat, el 'popular' Carlos Mazón, va manifestar que per a ell el franquisme va ser una dictadura i no té "cap problema" a dir-ho.

   Qüestionat per la posició del seu partit sobre aquest tema, el síndic de Vox ha sostingut que "les dues afirmacions no es contradiuen" i que "si anem a la RAE queda molt clar" què és un personatge històric.

   "En tot cas, no tenim cap problema a respondre. Som demòcrates i la democràcia és l'únic sistema que defensem", ha assegurat, insistint que "totes les dictadures, absolutament totes, són rebutjables" per a Vox.

   Interrogat de nou per si consideren que el franquisme va ser una dictadura, el síndic de Vox ha evitat concretar-ho i s'ha limitat a dir que "amb Franco no hi havia llibertat de partits" i, per tant, veu contestada la pregunta.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press