Llorca defensa que la Generalitat "ha demostrat" que està "al costat" de les víctimes de la dana amb la seua "serietat"

Archivo - Arxiu - El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, en una imatge d'arxiu a Picanya
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 10 junio 2026 16:39

   VALÈNCIA, 10 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat que el Govern valencià "ha demostrat durant este temps" que està "al costat" de les víctimes de la dana del 29 d'octubre del 2024, que va deixar 230 víctimes mortals, perquè ha mostrat "serietat en la recuperació" després de la riuada i perquè porta "bastant avantatge" en infraestructures respecte a altres administracions.

   Així ho ha manifestat, en declaracions als mitjans després de presidir la segona edició del lliurament dels Premis Agrovalor en el Palau de la Generalitat, preguntat pel fet que ell sempre afirme que el Consell està al costat de les víctimes però, no obstant això, la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, haja entrat este dimecres al jutjat de Catarroja --per a la seua declaració com a testimoni en la causa de la dana-- pel garatge per a evitar una concentració de les associacions a les portes del tribunal.

   Llorca ha assegurat que esta pregunta li sembla "molt tendenciosa i molt desafortunada" perquè, al seu juí, "estar al costat de les víctimes és mostrar serietat en la recuperació" després de la riuada i ha reivindicat que, si hi ha alguna administració que l'ha mostrat, és precisament la Generalitat Valenciana.

   "Pràcticament totes les obres d'infraestructures que tenia previstes estan acabades, la màxima totalitat", ha incidit, per la qual cosa ha considerat que, si es compara "amb el que estan fent altres administracions", el Consell porta "bastant avantatge".

   També ha ressaltat que estar "al costat de les víctimes és traure avant totes les ajudes que es van traure en el seu moment i que, fins i tot l'última que vaig anunciar jo com president, que era una ajuda per víctima mortal, ja estan comptabilitzades i s'han començat a pagar algunes".

   Per tant, al seu juí, "la qual cosa s'ha demostrat en tot aquest temps és que al costat de les víctimes hi ha una Administració que ha assumit les seues responsabilitats polítiques, l'única", mentre que unes altres que també tenen "no les volen assumir".

   "I el que estem demostrant dia a dia és que esta recuperació es porta avant i amb més rapidesa que altres administracions fan i és la forma que té de treballar la Generalitat Valenciana", ha resolt.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press