Llorca espera un "canvi de cicle" amb Feijóo com a president del Govern i victòries del PP "en totes les comunitats"

Diu que "el futur dictaminarà" qui liderarà el PPCV en "les pròximes eleccions" i que "no és moment" d'un congrés regional

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca (e), junt amb l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala (d), este dimarts a l'Ajuntament d'Alacant
ROBERTO PLAZA / EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 23 diciembre 2025 16:05

   ALACANT, 23 Dic. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Generalitat i responsable de la gestora del Partit Popular de la Comunitat Valenciana (PPCV), Juanfran Pérez Llorca, espera que hi haja un "canvi de cicle polític" a Espanya perquè, des del seu punt de vista, "tot apunta" al fet que el líder nacional dels 'populars', Alberto Núñez Feijóo, "ha de ser" el president del Govern "de tots els espanyols".

   D'esta manera ho ha expressat este dimarts en declaracions als mitjans de comunicació en l'Ajuntament d'Alacant durant la seua primera visita institucional al consistori com a cap del Consell, en ser preguntat pels resultats de les eleccions autonòmiques d'Extremadura celebrades diumenge passat 21 de desembre.

   En este sentit, al fil de l'ascens de Vox en estos comicis, ha assenyalat que les relacions amb els de Abascal han sigut de "absoluta normalitat" i que "fins hui" ambdues formacions, tant quan Pérez Llorca va ser portaveu del grup 'popular' en Les Corts com ara com president, han tingut en compte "sempre" que "la situació que es vivia a la Comunitat Valenciana era peculiar, era extraordinària" i que calia "deixar a un costat moltíssimes diferències per a pensar en la societat".

"ALTURA DE MIRES" I GESTORA

   "Esta altura de mires que ha tingut Vox a la Comunitat Valenciana no l'ha tingut Compromís ni l'ha tingut el Partit Socialista", ha sentenciat el cap del Consell, després del que ha llançat este missatge a Vox: "Jo espere que esta altura de mires que han tingut fins hui la seguisquen mantenint. Fins hui no aprecie cap sospita que diga el contrari".

   Sobre la gestora del PPCV, ha afirmat que la decisió que s'ha pres és "reforçar" la formació i les seues "estructures" perquè en ella estiguen representades "totes les sensibilitats" del partit, que "és el més gran de tota la Comunitat Valenciana".

   Així mateix, ha indicat que "tots" tenen un "mateix objectiu", que és "seguir consolidant les polítiques del canvi", que són les que "va acceptar la societat valenciana en les passades eleccions" autonòmiques del 2023, i "seguir treballant garantint futur" i "qualitat de vida a tots els ciutadans d'esta comunitat". "En això anem a treballar", ha postil·lat.

   "Anem a descansar un parell de dies, no gaire més, perquè tenim les festes de Nadal, i després a treballar amb rigurositat, que és el que ha de fer un partit seriós com és el PP", ha assenyalat, després del que ha dit que "no" li preocupa "ser candidat o no ser candidat", sinó "fer un bon treball".

"EL FUTUR JA DICTAMINARÀ QUI ÉS LA PERSONA IDÒNIA"

   Sobre este fet, segons ha dit, és "la missió" que li ha "demanat" la direcció nacional dels 'populars' i que li han "demandat" militants i els seus "companys" de la junta directiva regional.

   Així, ha asseverat que "el futur" que para ell és "més important" pansa per "seguir la reconstrucció, seguir garantint millores importants com en aquesta ciutat, com en esta província, també en la província de Castelló", i que "el futur ja dictaminarà qui és la persona idònia per a seguir capitalitzant" la "representació del partit en les pròximes eleccions".

   "No viu obsessionat amb això. No em preocupa per res. Jo estic convençut que si fem un bon treball, tots tindrem molt clar qui ha de ser el candidat", ha manifestat Pérez Llorca sobre este tema.

   Igualment, sobre el fet que esta gestora, com a òrgan de transició, vaja a comptar amb Carlos Gil com a nou secretari general del PPCV, s'ha mostrat "encantat" que l'alcalde de Benevites"també" ocupe este càrrec.

   "Ho diu un altre alcalde que s'ha dedicat tota la vida a l'administració local. Jo crec que els alcaldes tenim un concepte de la política diferent a la resta. Vivim de forma molt directa els problemes de la gent", ha postil·lat l'actual president, qui fins a fa unes setmanes va ser primer edil de Finestrat.

   Pérez Llorca ha ressaltat l'"experiència" i "bona trajectòria política" de Gil, qui també és diputat nacional: "Sap entendre molt bé la política local. A més, és un valencià, sap molt bé el que necessita un alcalde que estiga afectat per la dana".

   Per això, espera que "este perfil" faça que el PPCV siga "encara més" un "partit molt centrat, molt vinculat al servici públic i, sobretot", que "cada vegada més té més els peus en la terra", ha conclòs.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press