Llorca exigix al Govern que accelere les obres hidràuliques: "No mereixem estar atemorits cada vegada que plou"

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, visita Carcaixent després de les pluges
ROBER SOLSONA - EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 29 diciembre 2025 16:15

   VALÈNCIA, 29 Dic. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha exigit al Govern central que "agilite" les obres "que no comencen mai" en lleres i barrancs com el Poyo, el Magre, la Saleta i Barxeta per a prevenir inundacions.

    "Jo crec que no mereixem els valencians haver d'estar atemorits cada vegada que plou", ha subratllat Pérez Llorca en declaracions als mitjans a Carcaixent, després de visitar este dilluns L'Alcúdia, Barxeta i este municipi, alguns dels més afectats per l'episodi de pluges del diumenge. Llorca ha visitat estes localitats junt amb el conseller d'Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama.

    Pérez Llorca ha lamentat que este diumenge va ser "un dia complicadíssim" en tota la Comunitat Valenciana, amb problemes en el sud de la província d'Alacant, algunes zones de castellón i en La Ribera, amb el litoral sud de la província de Valencia en alerta roja. El president ha agraït el "dur" treball dels bombers i del Centre de Coordinació d'Emergències.

   "Ahir vivim tots els valencians i les valencianes atemorits per les pluges que s'estaven donant, mirant totes les lleres i els barrancs, perquè les obres que havien d'haver-se fet o iniciat des de la dana encara no han començat. Moltes d'elles estan en una fase encara de redacció de projectes", ha denunciat.

   Pérez Llorca ha reivindicat que les infraestructures hidràuliques "s'han d'executar com a obres d'emergència" i ha explicat que, en la seua recent reunió amb el president del Govern, Pedro Sánchez, li va traslladar que "s'han de fer canvis legislatius" que "permeten tractar aquest obres com una emergència" perquè "no valen els tràmits burocràtics que es fan en un procediment ordinari".

   En este sentit, ha posat com a exemple el pla de simplificació administrativa de la Generalitat, en el marc de la qual es va aprovar un nou decret el divendres, per a reduir la burocràcia, eliminar "algunes lleis que ja són inservibles" i que "les coses s'escometen amb més celeritat". També ha ressaltat que, en la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre, "la Generalitat Valenciana ha tramitat quasi totes les seues obres per emergència" i els ponts estan "practicaente tots construïts".

   El cap del Consell ha advertit que perquè els valencians no visquen "atemorits" és necessari que "aquest obres que no comencen mai, estos projectes que tarden molts anys a fer-se, tant en el barranc del Poyo, com en el Magre, com en la Saleta, com en el de Barxeta, s'agiliten i s'engeguen".

"ANIREM A LA VIA QUE CALGA ANAR"

   "Ho anem a reivindicar tots els dies", ha assegurat Pérez Llorca, i "anirem a la via que calga anar per a exigir que estes obres de seguretat per a tots els valencians i valencianes es duguen a terme".

   Preguntat per si s'ha marcat un termini per a acudir a la via judicial, ha assenyalat que "en estos moments al que cal exigir-li els terminis de les obres és al Govern d'Espanya" i que ha de reunir-se la comissió mixta entre ambdues administracions, marcar-se els temps, "i sobre la base del que s'establisca en esta comissió mixta" i a la definició de les actuacions i els procediments amb els quals es desenvolupen, es prendrà la decisió.

   Finalment, Pérez Llorca ha explicat que els vicepresidents de la Generalitat Susana Camarero i Vicente Martínez Mus també s'estan traslladant este dilluns a zones afectades i que es realitzarà un "control de danys", encara que no compta amb dades sobre les pèrdues en l'agricultura.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià