Mazón reclama la retirada d'una campanya sobre mercats municipals per "falta de sensibilitat": "Que la lleven ja"

Archivo - Arxiu - El president de la Generalitat, Carlos Mazón, en una imatge d'arxiu
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Publicado: miércoles, 17 abril 2024 16:56

   MADRID, 17 Abr. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Generalitat, Carlos Mazón, s'ha sumat a les veus que han demanat la retirada "immediata" de la campanya 'Els mercats es moren' que ha llançat l'ONGD Justícia Alimentària i ha lamentat la "falta de gust i de sensibilitat" d'aquesta iniciativa. "Llevar-la d'ací, que la lleven ja, sisplau", ha reclamat.

   En declaracions als mitjans aquest dimecres a Madrid, on ha participat al 'IV Fòrum Econòmic L'Español Wake Up, Spain!, el cap del Consell ha censurat que la campanya, a més, continga "imatges de cítrics podrint-se".

   Sobre aquest tema, ha reivindicat que els cítrics de la Comunitat Valenciana són "els millors del món", raó per la qual ha criticat la campanya 'Els mercats es moren' de l'ONGD Justícia Alimentària, que ha qualificat de "notícia negativa quasi necrològica". "Lleveu ja aquesta campanya, lleveu-la d'ací... quina falta de sensibilitat, quina poc gust... que la lleven ja", ha expressat.

   De fet, Mazón ha subratllat que els propis mercats "exigeixen" la retirada de la mateixa, per la qual cosa ha reclamat a l'entitat que tinga "sensibilitat" i actue. "Lleven-la ja, sisplau", ha agregat.

   Aquest mateix dimecres, la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, i la directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, han remès una carta al Ministeri d'Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació d'Espanya i al Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 en la qual exigeixen la "retirada immediata" del suport que presten a la citada campanya.

   En la missiva, la consellera i la directora general expressen la seua "disconformitat" amb el producte triat per a la imatge de la campanya, una taronja podrida, sota el lema 'Els mercats es moren'. En aquest sentit, expliquen que, per a la Comunitat Valenciana, "la taronja és un senyal d'identitat, equiparable a molts símbols de summa importància per als valencians, com pugues ser-ho el plàtan per a Canàries o el marisc per a Galícia". I critiquen que el tractament d'aquesta imatge és "una manipulació que desprestigia a la taronja i, amb ella, l'oferta dels nostres mercats".

Contador

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià