Mor el cineasta català Ventura Pons als 78 anys

Archivo - Ventura Pons
EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 8 enero 2024 18:52

   BARCELONA, 8 Ene. (EUROPA PRESS) -

   El cineasta catal Ventura Pons s'ha mort aquest dilluns a la tarda a Barcelona als 78 anys, segons han confirmat fonts coneixedores a Europa Press.

   Pons (Barcelona, 1945) va comenar la seua trajectria professional en l'mbit teatral, convertint-se molt prompte en un dels directors més prestigiosos de l'escena catalana durant més d'una dcada, i el 1977 va fer el salt a la gran pantalla amb 'Ocaña, retrat intermitent', que va ser seleccionada per competir al Festival de Cannes.

   Entre altres pellícules, ha estat director de films com 'Actrius', 'Carícies', 'Amic/amat', 'Qu t'hi jugues Mari Pili?', 'El perqu de tot plegat', 'Morir (o no)' i 'Anita no perd el tren'.

   També va dirigir la ficció documental 'Un berenar a Ginebra' sobre Merc Rodoreda, els documentals 'El gran Gato', 'Cola, Colita, Colassa' sobre la fotgrafa Isabel Steva Hernández, que va morir la setmana passada, 'Ignasi M.' i 'Miss Dalí', biografia de la germana del pintor.

   El 1985 va crear la productora Els Films de la Rambla, amb la qual ha produt 19 dels seus llargmetratges.

   Ha publicat els llibres de memries 'Els meus (i els altres)' i 'He tastat molts fruits de l'arbre de la vida'.

   La seva trajectria ha estat reconeguda amb el Premi Nacional de cinema de la Generalitat, la Medalla d'Or de les Belles Arts, la Creu de Sant Jordi i el Premi Gaudí d'Honor, entre d'altres.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press