Mor una persona en un bombardeig d'Israel contra el sud de Líban malgrat l'alto el foc

Destrucció causada pels atacs executats el 6 de gener del 2026 per l'Exèrcit d'Israel contra una zona industrial situada als voltants de la ciutat de Sidón, en el sud de Líban (arxiu)
Europa Press/Contacto/Marwan Naamani
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 8 enero 2026 16:38

   MADRID, 8 Ene. (EUROPA PRESS) -

   Almenys una persona ha mort en un nou bombardeig executat este dijous per l'Exèrcit d'Israel contra el sud de Líban, malgrat l'alto el foc en vigor des de finals de 2024 arran de tretze mesos de combats al fil dels atacs del 7 d'octubre del 2023.

   L'Exèrcit israelià ha confirmat en un breu comunicat un bombardeig contra un "terrorista" del partit-milícia xiïta Hezbol·là en l'àrea de Zeita, després del que s'ha confirmat que l'home ha mort, segons ha arreplegat l'agència estatal libanesa de notícies, NNA.

   L'atac ha tingut lloc hores després que l'Exèrcit libanés assegurara que ha aconseguit l'objectiu de comptar amb el monopoli de les armes al sud del riu Litani de forma "efectiva i tangible", en línia amb la resolució 1701 del Consell de Seguretat de Nacions Unides i l'acord d'alto el foc aconseguit a l'octubre del 2024.

   En resposta, el primer ministre d'Israel, Benjamin Netanyahu, va sostenir que els esforços de Beirut "són un començament encoratjador, però estan lluny de ser suficients", mentre que el Ministeri d'Exteriors israelià va assegurar que Hezbol·là "es rearma més ràpidament del que és desarmat".

   Des de l'entrada en vigor de l'alto el foc al novembre del 2024 després de tretze mesos de combats al fil dels atacs del 7 d'octubre del 2023, Hezbol·là no ha dut a terme atacs contra territori libanés, si ben l'Exèrcit d'Israel ha llançat desenes de bombardejos contra Líban al·legant que actua contra accions del grup que violen l'acord.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià