La platja del Cabanyal acull un simulacre de rescat de dos banyistes

La platja del Cabanyal posa a prova l'eficàcia del dispositiu de salvament amb un simulacre de rescat de dos banyistes
AYUNTAMIENTO VALÈNCIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 30 julio 2026 17:50

   VALÈNCIA, 30 Jul. (EUROPA PRESS) -

   La platja del Cabanyal de València ha acollit este dijous al matí un simulacre de salvament organitzat per la regidoria de Platges amb l'objectiu d'avaluar la capacitat de resposta i la coordinació dels diferents servicis que intervenen davant d'una emergència en el litoral.

    L'exercici ha recreat la situació de dos banyistes amb dificultats en l'aigua, a uns 150 metres de la riba, dins de la zona de bany. Després de l'avís del personal de vigilància, s'ha activat el protocol d'emergència coordinat per Cruz Roja, que ha mobilitzat els recursos humans i sanitaris previstos, assistits per un ampli equipament: dos motos aquàtiques de salvament, una ambulància de suport vital avançat, una ambulància de suport vital bàsic, un quad de socorrisme, i els efectius i quads de la Policia Local.

   Durant el simulacre, un dels socorristes s'ha dirigit nadant fins a les víctimes per a mantenir-les a flotació mentre arribaven les motos aquàtiques. Paral·lelament, el cap de platja ha activat els recursos sanitaris i des del Centre de Coordinació de Cruz Roja s'ha informat a la Policia Local i a l'112 per a completar el dispositiu, detalla el consistori.

   Una vegada en la riba, les víctimes simulades han sigut ateses pel personal sanitari i traslladades a la posta mèdica per a valorar una eventual evacuació hospitalària, amb el que s'ha donat per conclòs el simulacre.

   La regidora de Platges, Mónica Gil, ha assistit al simulacre, "imprescindible per a comprovar que tots els recursos funcionen de forma coordinada i que els protocols d'actuació responen amb la rapidesa i eficàcia que exigeixen situacions d'emergència com esta". "La seguretat d'els qui gaudeixen de les nostres platges és una prioritat absoluta", subratlla, i posa en valor la "excel·lent" coordinació entre Cruz Roja, Policia Local i servicis sanitaris, "essencial per a reduir al mínim els temps de resposta quan cada segon pot resultar decisiu".

    El servici de vigilància i socorrisme de València roman actiu des de l'1 de juny fins al 15 de setembre, amb una àmplia cobertura horària i recursos especialitzats en totes les platges del terme municipal. L'operatiu està integrat per 160 professionals entre socorristes aquàtics, personal sanitari, patrons d'embarcació i auxiliars de bany adaptat. Disposa de 16 postes, 12 d'elles mòbils, distribuïdes al llarg dels 20 quilòmetres de platges de la ciutat, a més de set motos aquàtiques, set ambulàncies, quatre quads i altres vehicles de suport.

    Des del passat 1 de juny, el dispositiu de salvament i socorrisme ha atès un total de 3.871 incidències en les platges de València: 917 assistències sanitàries, 2.937 servicis de bany assistit per a persones amb mobilitat reduïda i 18 rescats de banyistes, així com altres 20 atencions que van requerir avaluació en ambulància.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press