PLD Space amplia en 108 milions la inversió de la seua Sèrie C i lidera les noves rondes de South Summit

Archivo - Arxiu - SODERCAN impulsa la participació de start-ups de Cantàbria en South Summit Madrid
SODERCAN - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 8 octubre 2026 18:16

   VALÈNCIA/MADRID, 8 Oct. (EUROPA PRESS) -

   Les empreses emergents vinculades a l'ecosistema de South Summit han registrat una nova ona d'operacions de finançament encapçalades pels sectors espacial, d'intel·ligència artificial (IA) i d'energia, segons ha informat la pròpia organització.

   La major transacció correspon a la signatura espanyola PLD Space, desenvolupadora de coets reutilitzables per a xicotets satèl·lits, que ha ampliat la seua Sèrie C en 108 milions d'euros fins a aconseguir els 288 milions, quantitat a la qual s'afig un contracte de 158,9 milions de l'Agència Espacial Europea per al llançador Miura 5.

   En l'àmbit de les tecnologies estratègiques, FuVeX ha captat tres milions d'euros per a avançar en la inspecció de xarxes elèctriques mitjançant drons i reforçar la seua àrea de defensa, consolidant la rellevància de la tecnologia espacial i de doble ús a Europa.

   La intel·ligència artificial es manté com a motor principal amb la Sèrie D de 150 milions de dòlars (134,04 milions d'euros) de Factorial, que eleva la seua valoració a 2.500 milions de dòlars (2.233,97 milions d'euros), a més dels 72 milions de dòlars (64,34 milions d'euros) captats per Wrtn, els 15 milions de dòlars (13,40 milions d'euros) de Jusfy i els 10 milions de dòlars (8,94 milions d'euros) de Vialytics per a desplegar la seua plataforma a Estats Units.

   En el sector energètic i de sostenibilitat, Waga Energy ha subscrit un préstec verd de 128 milions d'euros per a expandir-se a Europa, mentre que Computomics ha alçat 6,3 milions d'euros per a cultius resistents a la sequera i CoCircular ha captat 1,9 milions d'euros per a la gestió de residus.

   El finançament de l'ecosistema s'ha estès a l'àrea financera i de mobilitat mitjançant els 3,5 milions de dòlars (3,13 milions d'euros) obtinguts per Pluggy, els 3,5 milions d'euros captats per Scuter i la subvenció d'1,25 milions de lliures rebuda per Calyo del Govern britànic per a desenvolupar els seus sensors.

   Les operacions en biotecnologia, alimentació i materials inclouen 3,3 milions d'euros per a MOA Foodtech, més d'un milió d'euros per a Nanostine i 590.000 euros concedits per la Unió Europea a Natac, mentre que en el plànol corporatiu BizAway ha tancat 10 milions d'euros amb BBVA per a adquirir Uniglobe Alliance Travel, NeuralTrust ha establit oficina a Londres i Applivery avança a Llatinoamèrica.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press