Carlos Luján - Europa Press
MADRID, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -
El PP ha demanat al Tribunal Suprem (TS) que practique noves diligències d'investigació sobre presumptes contractes "irregulars" de Jessica Rodríguez, l'exnóvia de l'exministre José Luis Ábalos, i el germà de Koldo García, qui va ser exasesor del titular de Transports. També vol que s'investiguen els viatges de Jessica Rodríguez com a acompanyant d'Ábalos incloent les despeses pagades tant per l'exministre com pel seu exasesor.
La petició del PP es produïx quatre dies després que l'exnóvia d'Ábalos, identificada per les sigles JRG, declarara davant del Tribunal Suprem com a testimoni desvinculant-li tant del pis situat a la Plaça d'Espanya de Madrid, on va viure dos anys, com de la seua contractació en dos empreses públiques, si bé sobre això últim va reconèixer que va cobrar però no va ser a treballar.
En concret, el Partit Popular --que exercix l'acusació popular unificada en el 'cas Koldo'-- ha sol·licitat a la Sala Segona del Tribunal Suprem que practique noves diligències d'investigació sobre els contractes de Jessica Rodríguez en les empreses INECO i TRAGSATEC, així com sobre la relació laboral de Joseba García Izaguirre, germà de Koldo García, en l'empresa INECO.
A més, el PP ha demanat noves diligències sobre els viatges que va realitzar Jessica Rodríguez com a acompanyant d'Ábalos quan era ministre de Transports, incloent informació sobre les despeses generades i pagats tant per Ábalos com per Koldo García durant estos desplaçaments.
En relació amb els contractes de Jessica Rodríguez i del germà de Koldo García en INECO, el PP considera "indispensable" que s'investiguen quan i on es van publicar les vacants que van cobrir, quins requisits es demanaven per a accedir a estos llocs; quines persones, i els seus perfils, van aplicar a estes vacants, i quines persones van entrevistar a Jessica Rodríguez i a Joseba García, segons ha informat el partit en un comunicat.
A més, el PP defensa que es requerisquen els contractes de treball entre INECO i Jessica Rodríguez, i entre INECO i Joseba García; els organigrames que permeten identificar on es va situar a Jessica Rodríguez, d'una banda, i a Joseba García, per un altre, i les seues respectives línies de reporte. També si la contractació es va realitzar a través d'una altra societat subcontractada per INECO, la mateixa informació o les dades d'esta societat si INECO no pot facilitar-la directament.
EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ
En tot cas, se sol·licita que s'informe si ha dut a terme una investigació interna per la contractació de Jessica Rodríguez i Joseba García Izaguirre, i si s'ha revisat, i amb quin resultat, l'expedient de contractació de Jessica Rodríguez.
De la mateixa manera, en relació amb la contractació de Jessica Rodríguez en TRAGSATEC, el PP vol que el Tribunal Suprem requerisca a la citada empresa el contracte de treball amb Jessica Rodríguez i l'organigrama que permeta identificar la seua línia de reporte.
Finalment, se sol·licita a la Sala Segona del Tribunal Suprem que requerisca al Ministeri de Transports una relació dels viatges del llavors ministre i secretari d'Organització del PSOE José Luis Ábalos, tant a Espanya com en l'estranger entre novembre del 2018 i juliol del 2021, en els quals Jessica Rodríguez va ser el seu acompanyant, així com el detall i justificació de les despeses efectuades durant estos viatges tant per Ábalos com per Koldo, i que explique si ha dut a terme una revisió d'estes despeses.