PPCV destaca el compromís del Consell amb les víctimes de violència de gènere i diu que el Govern "les abandona"

La portaveu de Violència contra la Dona del Grup Popular en Les Corts, Verónica Marcos
PPCV
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 21 noviembre 2025 16:32

   VALÈNCIA, 21 Nov. (EUROPA PRESS) -

   La portaveu de Violència contra la Dona del Grup Popular en Les Corts, Verónica Marcos, ha lamentat el "abandó i desemparament al que el Govern sotmet a les dones víctimes de violència de gènere amb unes polseres defectuoses i 'low cost' que no s'activen quan tenen al seu maltractador a prop i lleis que trauen a agressors sexuals al carrer" i, en contraposició, ha defensat l'aposta "innegable" de la Generalitat Valenciana per a la seua "protecció" després d'augmentar el pressupost destinat a esta àrea i que s'emmarca dins de la Conselleria d'Igualtat i Servicis Socials.

    El 2025, ha ressaltat a través d'un comunicat, "el Consell ha pressupostat 40,7 milions per al Comissionat contra la Violència sobre la Dona, amb un augment del 9,7 per cent en el finançament dels Centres Dona, i un 54% més que l'últim pressupost del Botànic".

    A més, ha remarcat que "s'ha creat un nou centre dona a Elx, amb el que ja sumen onze". "Tampoc podem oblidar els tres Centres integrals per a víctimes de violència sexual, oberts al desembre del 2024 en les tres províncies, i la incorporació d'advocades al servici telefònic d'atenció 24 hores", ha asseverat.

    Amb tot, ha afegit que "és clar qui sí aposta per lluitar per erradicar esta xacra de la nostra societat i qui únicament utilitza el dolor de les víctimes per a fer política un cop més".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press