James Manning/PA Wire/dpa - Archivo
MADRID, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -
El president d'Israel, Isaac Herzog, ha denunciat este dilluns les "declaracions despectives" realitzades per alguns sectors a Israel contra el seu homòleg nord-americà, Donald Trump, després de la signatura d'un memoràndum d'entesa i l'inici de negociacions amb Iran per a posar fi al conflicte a Orient Pròxim.
"Benvolguts amics, el president Donald Trump és un soci de confiança per a Israel. El nostre amic i aliat més proper, i líder del món lliure, ha combatut amb fermesa l'imperi del mal i ha promogut l'estabilitat a Orient Pròxim", ha afirmat Herzog.
"Valorem la contínua amistat del president i la clara postura de la seua Administració respecte als plans i intencions nuclears d'Iran. Compartim valors i interessos, i confie plenament en què junts trobarem la millor fórmula per a afrontar este desafiament", ha aclarit, després que alguns líders hagen criticat a Trump, al que han acusat de "deixar tirat a Israel" en signar el preacord amb Iran.
És per això que Herzog ha rebutjat "categòricament" qualsevol declaració "despectiva" dirigida a alts càrrecs del Govern nord-americà, tal com ha recalcat, segons informacions arreplegades pel diari 'The Times of Israel'.
La creixent tensió entre Estats Units i Israel ha aconseguit un nivell significatiu arran de l'acord i la qüestió de Líban, l'alto el foc de la qual està inclòs en el pacte. No obstant això, les forces israelianes han seguit atacant el sud de Líban a pesar que la treva és un element indispensable per a Teheran com a part del memoràndum, que podria asseure les bases per a una pau definitiva.
Diversos mitjans de comunicació israelians han publicat des de llavors una sèrie d'articles en els quals acusen a Trump d'haver abandonat a Israel, un dels seus grans aliats, enfront del "major enemic" en la regió.
Molts han descrit el succeït com una traïció i han secundat la indignació de determinats sectors de l'opinió pública sobre este tema, si bé Trump ha seguit pressionant al Govern israelià perquè deixe de costat l'ofensiva a pesar que el primer ministre, Benjamin Netanyahu, ha optat per seguir avant amb la seua incursió.