Europa Press/Contacto/Abdul Kader Al Bay
MADRID, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -
Les autoritats d'Israel han avisat este dilluns que no es retirarà militarment de Líban, adduint la seguretat del nord d'Israel, i després de denunciar la "ocupació indirecta" d'Iran a través del partit milícia xiïta Hezbol·là.
"Israel respectarà l'alto el foc a Líban mentre no siga violat per Hezbol·là. No tenim ambicions territorials a Líban, però no ens retirarem de la zona de seguretat ni exposarem als nostres ciutadans als atacs d'Hezbol·là ni a una possible invasió", ha indicat el ministre d'Exteriors israelià, Gideon Saar, després d'una telefonada amb el seu homòleg de Nova Zelanda, Winston Peters, centrada en la situació a Orient Pròxim.
Quan la situació a Líban amenaça amb descarrilar les negociacions entre Estats Units i Iran per a un acord definitiu per al final del conflicte, Israel ha recalcat que la sobirania de Líban "ha sigut vulnerada durant dècades i seguix sent-ho hui" adduint l'"ocupació indirecta per part d'Iran a través d'Hezbol·là".
"Tant per a Líban com para Israel, és d'interès que l'Estat terrorista d'Hezbol·là siga desmantellat", ha recalcat Saar, insistint que Israel seguirà amb les operacions militars en sòl libanés contra la milícia xiïta.
Precisament els atacs militars i la contínua invasió del sud de Líban per part d'Israel s'ha convertit en un dels principals esculls en les negociacions entre Washington i Teheran. Iran ha reiterat este dilluns que el cessament dels atacs a Líban condiciona els pròxims passos a donar en les negociacions, insistint que la base de les converses és el "compromís a canvi de compromís".