VALNCIA, 13 Nov. (EUROPA PRESS) -
Els turismes de segona m pugen a la Comunitat Valenciana un 1,8 per cent a l'octubre en referncia al mateix mes de 2022, amb un preu mitj de 12.334 euros.
En el conjunt nacional el preu va ser de 12.763 euros amb un augment del 3,7% en termes anuals. Si es compara amb el mes anterior (setembre de 2023), els turismes d'ocasió pugen un 1,5% en la comunitat, mentre que en el conjunt nacional creixen l'1,2%.
En els cotxes de més de huit anys, el preu va ser de 9.365 en la comunitat, un 2,6% de pujada en termes anuals. El preu mitj nacional va ser de 9.635 euros, un 4,2% d'increment.
Respecte al mes anterior (setembre 2023), el preu a la Comunitat Valenciana va pujar l'1,8% i en mitjana nacional es va encarir el 0,9%. El pes d'aquests turismes va ser del 64,6% sobre el total del mercat de segona m, enfront del 60,7% a nivell nacional. Dins de la comunitat, la major pujada a l'octubre es produeix a Valncia i la menor, a Castelló.
MERCAT NACIONAL
El preu dels turismes d'ocasió va créixer a l'octubre un 3,7% respecte al mateix mes del 2022, amb un preu mitj de 12.763 euros. Respecte a la mitjana anual, entre gener i octubre es va pagar 12.686 euros, un 3,4% més car que en el mateix període del 2022. En termes mensuals, el preu del mercat d'ocasió registra un increment de el 1,2% sobre agost.
En el cas de les unitats que superen els huit anys, els preus pugen un 4,2% en termes anuals amb un cost de 9.635 euros, i pugen un 0,9% respecte a setembre. El 60,7% dels turismes venuts a l'octubre superen els huit anys, una de les taxes més baixes registrades en els últims anys.
"Els preus continuen la senda de la moderació respecte a l'any passat a pesar d'est creixent el volum de cotxes més nous", ha assenyalat Eric Iglesias, president de l'Associació Nacional de Comerciants de Vehicles (Ancove). Així, a l'octubre d'enguany, els turismes de més de huit anys han suposat del 60,7%, tres punts per davall del mateix mes del 2022, quan van sumar el 63,5% del total dels turismes venuts eixe mes. En enguany, el percentatge de turismes de més de huit anys han suposat el 44,8% de les vendes en la Comunitat de Madrid, mentre que un any arrere, la mínima es va registrar a Castella-la Manxa, amb un 46,7%. El major volum de cotxes antics se segueix donant a Navarra, encara que s'ha redut del 77,5% al 76,3% a l'octubre d'enguany.