VALÈNCIA, 28 Feb. (EUROPA PRESS) -
El Teatre Principal de València puja a les taules l'adaptació d'una de les pel·lícules més aclamades del cinema espanyol, 'Los lunes al sol', de Fernando León de Aranoa i Ignacio del Moral, guanyadora de cinc premis Goya el 2003, entre ells a Millor Pel·lícula i Millor Direcció.
En esta ocasió, Ignacio del Moral i Javier Hernández-Simón adapten el guió al teatre amb una obra dirigida per este últim, que es podrà veure els dies 1 i 2 de març al Principal de València i que és candidata als Premis Max 2025 en sis categories: Millor espectacle, direcció, adaptació, labor de producció, espai escènic i tres dels seus intèrprets candidats a millor actor.
'Los lunes al sol' mostra de manera "realista i commovedora les lluites diàries, la frustració i la desesperança que trobem en intentar trobar treball en un mercat laboral competitiu i en constant canvi". "Com la falta d'oportunitats i la pressió social afecten a les relacions personals, l'autoestima i l'esperança d'un futur millor", explica l'Institut Valencià de Cultura en un comunicat.
La peça oferix "una poderosa reflexió sobre com les circumstàncies econòmiques poden modelar la identitat i les relacions humanes". A través de la seua narrativa sincera, ens planteja preguntes sobre la justícia social i el sistema laboral contemporani, convidant-nos a reflexionar sobre les desigualtats en la nostra societat.
"Portar a escena 'Los lunes al sol', una de les pel·lícules més brillants de la cinematografia espanyola del nostre segle, és sens dubte un repte. Però entenem que reflectix a la perfecció algunes de les problemàtiques a les quals ens enfrontem diàriament, i que sens dubte es van a mantenir en el futur", apunta el seu director Javier Hernández-Simón.