VALÈNCIA, 8 May. (EUROPA PRESS) -
L'Índex General de Producció Industrial (IPI) ha crescut un 0,6% interanual el passat mes de març en Comunitat Valenciana, 1,5 punts menys que la mitjana nacional, que s'ha incrementat un 2,1%, segons dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). La producció industrial ix així de xifres negatives en Comunitat Valenciana
La taxa anual de la producció industrial augmenta en nou comunitats autònomes i cau en altres 8. Murcia (+11,7%), Castella i Lleó (+9,6%) i Andalusia (+7,1%) van ser les que van experimentar majors increments, mentre que en el costat oposat se situen Extremadura, Astúries i Balears amb reculades d'un 13,9%, 7,1% i un 5%, respectivament.
En el que va d'any la producció industrial en Comunitat Valenciana ha disminuït un 2,8%,, enfront d'una descens del -0,7% de la mèdia nacional.
Per destinació econòmica, els béns de consum en el seu conjunt van pujar en la regió un 2,1% amb un descens del 2,8%en el cas dels duradors i un 2,7% més per als no duradors. Quant a la resta, els béns d'equip van disminuir un 7,1%, els béns intermedis van anotar un 0,8% més i els de l'energia, un 3,6% més.