Carlos Luján - Europa Press - Archivo
MADRID, 29 Jun. (EUROPA PRESS) -
El termini de presentació de sol·licituds a la regularització extraordinària de migrants conclou este dimarts 30 de juny, després de més de dos mesos des que l'Executiu va impulsar el procés i amb la pressió d'entitats i col·lectius per a ampliar el termini.
Segons les últimes dades confirmades pel Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, del 15 de juny, les sol·licituds presentades superen les 900.000 peticions des que es va obrir el procés el passat 16 d'abril. El Govern preveu que es beneficien aproximadament mig milió de persones.
No obstant això, estes mateixes fonts van explicar recentment a Europa Press que estes dades estn "encara pendent de filtrat" i van advertir que, tal com va ocórrer en la regularització de la dana de València, "poden existir duplicitats i factors que influïsquen provisionalment en les dades inicials".
"El procés s'està desenvolupant amb total normalitat. Després de la seua minuciosa revisió cas per cas, s'estan remetent ja autoritzacions provisionals a tots els punts d'Espanya", van destacar.
Davant del temor que existisquen persones que puguen quedar-se fora per falta de temps per a presentar la seua documentació, el moviment 'Regularització Ja' va portar al Congrés el 10 de juny una proposició no de llei per a ampliar el termini del procediment, amb el suport de Podem, Sumar, EH Bildu, ERC i BNG.
"La data del 30 de juny és una data arbitrària. Sabem que el Govern està dient que no pot estendre-ho però sabem que si hi ha voluntat política això es pot portar avant", va subratllar en declaracions a mitjans enfront de la Cambra baixa una de les portaveus de 'Regularització Ja', Victoria Columba.
Precisament, la secretària general de Podem, Ione Belarra, va fer seua esta setmana en el Ple del Congrés la reclamació del moviment 'Regularització Ja' i va enlletgir a la ministra d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Elma Saiz, que no siga flexible amb els temps.
"Si l'Administració Pública tenia 15 dies per a admetre a tràmit els expedients, i sap perfectament que este termini no s'està complint ni des de lluny, per què no li donen més temps a les persones que no tenen capacitat material de reunir tots els papers necessaris?", va preguntar durant la sessió de control al Govern.
Per la seua banda, Saiz va qualificar d'"èxit de país" el procés, que "culminarà amb l'aflorament d'ocupació, amb drets i obligacions per a les persones migrants i amb el reforç del mercat de treball".