La rendibilitat dels garatges a la Comunitat Valenciana se situa en un 7,1% el 2024

Archivo - Arxiu - Garatge
EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 10 marzo 2025 12:32

   VALÈNCIA, 10 Mar. (EUROPA PRESS) -

   La rendibilitat dels garatges a la Comunitat Valenciana tanca el 2024 en un 7,1 per cent, la qual cosa suposa un punt menys que el 2023, quan es va situar en 8,1%, i 1,1 punt menys que fa cinc anys, quan es va situar en 8,2 el 2019, segons l'estudi de 'La rendibilitat dels garatges a Espanya el 2024', basat en l'anàlisi dels preus dels garatges en venda i lloguer de desembre del 2024 pel portal immobiliari Fotocasa.

   D'esta manera, el rendiment de comprar una plaça de garatge i posar-la en lloguer descendix en comparació d'anys anteriors a causa del gran augment del preu de la compra (10,2%) en l'últim any. No obstant això, la rendibilitat que oferix un aparcament seguix estant en nivells alts i s'iguala a la presentada per l'habitatge (6,4%).

   En este sentit, la directora d'Estudis i portaveu de Fotocasa, María Matos, comenta que és un producte financer que requerix "una inversió reduïda, poc manteniment i de risc baix, per la qual cosa cada vegada més estalviadors particulars es decanten per esta opció". Així mateix, assenyala que "també hi ha una evidència de l'efecte crida causat pel furor de la compra d'habitatge, que ha intensificat la demanda en els últims anys" i que s'ha de tenir en compte que una plaça de garatge incrementa el valor d'un pis fins a un 7%", comenta

PER COMUNITAT AUTÒNOMA

   En tres de les 17 de les comunitats es produïxen increments en la rendibilitat dels garatges respecte a l'any anterior i són: País Basc (de 4,9% el 2023 al 5,1%), Canàries (de 6,7% el 2023 al 6,9%) i La Rioja (de 6,5% el 2023 al 6,6%)

   La Comunitat amb major increment és Regió de Múrcia (8,3%), seguit de Madrid (7,6%), Comunitat Valenciana (7,1%), Catalunya (7,0%), Castella-la Manxa (7,0%), Canàries (6,9%), La Rioja (6,6%), Cantàbria (6,4%), Aragó (6,2%), Balears (6,1%), Andalusia (5,7%), Astúries (5,4%), Navarra (5,2%), País Basc (5,1%), Extremadura (4,8%), Castella i Lleó (4,8%) i Galícia (4,6%).

   Per la seua banda, les ciutats amb la rendibilitat per damunt de la mitjana d'Espanya (6,5%) per a invertir en garatges són: Castelló de la Plana (8,8%), Torrevella (8,1%), El Campello (7,9%) i Elx (6,5%).

   D'altra banda, les ciutats amb una rendibilitat inferior a la mitjana nacional són: Mislata (2,8%), Benidorm (4,3%), Alacant (4,7%), València Capital (5,3%) i Ontinyent (5,5%).

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press