Ricardo Rubio - Europa Press
MADRID, 17 Dic. (EUROPA PRESS) -
La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha reclamat hui dimarts al Govern de Carlos Mazón i les autoritats responsables de gestionar els efectes de la dana que va assolar diverses localitats de la Comunitat Valenciana "un pla" per a gestionar l'emergncia perqu els ciutadans afectats pel temporal estan "desemparats".
Així ho ha fet en la sessió de control al Govern en el Senat, on ha sigut requerida per la senadora del PP María Jesús Bonilla per la seua valoració de la gestió del Ministeri de Defensa dels efectes de la dana, que va deixar més de 200 morts i incomptables danys materials.
Bonilla ha rebutjat l'acompliment del Govern, que "va fallar en la prevenció, el preavís i l'actuació posterior". Parallelament, ha dit a Robles que l'Exrcit és "un símbol del servici als ciutadans" i "dir que no val per a tot és negar la seua essncia, que és estar allí on se li necessite".
LA DIMISSIÓ DE ROBLES
En este context, ha demanat a la ministra la seua dimissió per "no haver estat a l'altura de les circumstncies". "S'ha de marxar com a primer pas per a retornar la confiana a un poble ferit", considera Bonilla, que també ha reclamat "responsabilitat i exemplaritat" a la titular de la cartera de Defensa. "Pel ben de l'Exrcit ha de marxar-se, dimitisca pel bé d'Espanya", ha resolt.
Per la seua banda, Robles ha centrat la seua resposta en la gestió del Govern de Mazón de l'emergncia, recordant que ja s'han produt dos multitudinries manifestacions per a demanar la seua dimissió. "Mazón va ser el que no estava en cap lloc", ha dit la ministra.
En esta línia, ha demanat al Centre de Coordinació Operativa Integrat (CECOPI) i als quals ostenten responsabilitats en l'emergncia que "dicten un pla" per a gestionar-la perqu "estan deixant als valencians desemparats". "Grcies a les ajudes del Govern i als 8.500 militars que des del primer dia estan ací s'estan podent fer actuacions", ha afegit. "Senyor Mazón, treballe un poc per Valncia", ha rematat la ministra.