Rússia aplaudeix l'alto el foc a Líban i espera un acord que "evite la repetició dels combats"

Archivo - Arxiu - El president de Rússia, Vladimir Putin.
Sergei Bulkin/TASS via ZUMA Pres / DPA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 17 abril 2026 14:34

   MADRID, 17 Abr. (EUROPA PRESS) -

   El Kremlin ha aplaudit este divendres l'alto el foc de deu dies pactat a Líban i ha expressat el seu desig que durant este període de temps s'aconseguisquen acords que "eviten la repetició dels combats", arran de l'anunci sobre l'acord, intervingut per Estats Units.

   "Certament, aplaudim la decisió d'aconseguir un alto el foc i esperem que durant estos dies siga possible aconseguir acords que eviten la repetició de combats en el futur", ha dit el portaveu del Kremlin, Dimitri Peskov, segons ha informat l'agència russa de notícies Interfax.

   Les últimes hostilitats a gran escala van esclatar el 2 de març, quan Hezbol·là va llançar projectils contra Israel en resposta a l'assassinat del líder suprem d'Iran, l'aiatol·là Alí Jamenei, en l'ofensiva llançada el 28 de febrer per Israel i Estats Units contra el país asiàtic. Les forces israelianes van deslligar una nova ofensiva a gran escala i invasió terrestre de Líban, amb prop de 2.200 morts des de llavors.

   Prèviament, les parts havien pactat un alto el foc al novembre del 2024 després de tretze mesos de combats al fil dels atacs del 7 d'octubre del 2023, si bé des de llavors Israel va continuar llançant bombardejos freqüents contra el país argumentant que actuava contra Hezbol·là, enmig de denúncies de Beirut i el grup sobre estes accions.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press