Eduardo Parra - Europa Press
MADRID, 8 Ene. (EUROPA PRESS) -
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha avançat este dijous que demanarà l'aprovació del Congrés dels Diputats a l'enviament de tropes per a una eventual força de pau en Palestina una vegada es pose fi al conflicte a Orient Pròxim.
Així ho ha indicat durant la inauguració de la Conferència d'Ambaixadors en la seu del Ministeri d'Assumptes exteriors, després de referir-se a la intenció del Govern de participar en l'eventual força internacional a Ucraïna una vegada s'aconseguisca un alto el foc amb Rússia.
"Això és el que proposaré al Congrés com també proposaré al Congrés, quan esta oportunitat es produïsca, el que puguem desplegar tropes de pau a Palestina" una vegada s'avance en al pacificació i que en un futur, que ha confiat siga "immediat", es produïsca "el reconeixement dels dos estats entre Israel i Palestina".
Sánchez ha insistit que "la situació seguix sent intolerable" a Gaza i ha deixat clar que "la pau no pot ser un parèntesi en una terra martiritzada per la guerra".
"La pau exigix aplicar d'una vegada per sempre esta solució de dos estats" així com l'entrada d'ajuda humanitària i el compliment de l'alto el foc aconseguit per les parts i que, segons ha dit, Israel està violant.
El president del Govern ha insistit que "un Estat de Palestina independent, viable, segur, serà la solució per a l'estabilització i per al desenvolupament i el progrés d'una important regió, també des del punt de vista geopolític i geostratègic, per al nostre continent i per al nostre país".