Sanitat confirma el primer cas d'hantavirus a Espanya

L'Hospital Central de la Defensa Gómez Ulla
Diego Radamés - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 12 mayo 2026 12:49

   MADRID, 12 May. (EUROPA PRESS) -

   El Ministeri de Sanitat ha anunciat el primer cas d'hantavirus detectat a Espanya, després de confirmar-se el positiu provisional identificat dilluns en un pacient provinent del creuer MV Hondius.

   Segons Sanitat, el pacient, que està ingressat a l'Hospital Central de la Defensa Gómez Ulla, ha presentat durant la nit "febrícula i símptomes respiratoris", tot i que ara per ara "es troba aparentment estable i sense un empitjorament clínic evident".

   Tal com indica el protocol aprovat per Sanitat, el pacient ha estat ingressat en una unitat d'aïllament i tractament d'alt nivell (UATAN) i s'hi estarà fins que es recupere.

   Quant a la resta de passatgers del creuer, que estaven en estudi a l'Hospital Gómez Ulla, les proves definitives han confirmat un total de 13 resultats negatius.

   Respecte al ciutadà nord-americà, la Health Security Committee (HSC) ha informat que el cas no concloent --i posteriorment negatiu-- analitzat a Cap Verd ha resultat negatiu.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press