La signatura de l'acord a Sharm el Sheij segella la primera fase de l'ambiciós pla de pau de Trump

El president nord-americà, Donald Trump
Suzanne Plunkett/PA Wire/dpa
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 13 octubre 2025 18:48

   MADRID, 13 Oct. (EUROPA PRESS) -

   L'ambiciós pla de pau proposat per Donald Trump per a la Franja de Gaza, una iniciativa que ha propiciat fins al moment l'alliberament dels últims ostatges israelians que portaven segrestats a la Franja de Gaza des del 7 d'octubre del 2023, ha sigut signat este dilluns en una cerimònia a Sharm el Sheij, Egipte.

   "Han fet falta 3.000 anys per a arribar a este punt", ha destacat el president nord-americà durant una simbòlica signatura precedida per un breu discurs en el qual ha dedicat elogis als presidents d'Egipte, i de Turquia, Abdelfata al Sisi i Recep Tayyip Erdogan, respectivament, i a l'emir de Qatar, Tamim bin Hamad al Thani, asseguts junt amb ell en la taula.

   "Vull donar les gràcies a l'Estat de Qatar pels seus esforços i al seu emir, un líder increïble", ha afirmat abans de referir-se a Erdogan, "el país del qual té un dels millors exèrcits del món". "El president Erdogan és un home increïble i li done les gràcies per la seua meravellosa amistat", ha afegit. Finalment, ha esmentat al dirigent egipci, Al Sisi, "líder d'un país amb una civilització de 6.000 anys". "L'acord entre Israel i Hamas es mantindrà", ha reblat.

   Darrere s'han situat els més de 20 líders que han acudit a donar el seu suport a este acte, entre ells el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez. Trump també els ha agraït la seua presència. "Mai hi ha hagut una reunió com la qual tenim hui", ha declarat.

   Trump ha matisat que la qüestió del lliurament dels cossos d'ostatges retinguts encara per les milícies gazians "està encara pendent" i ha indicat que hi ha "operacions en marxa per a localitzar els cossos".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià