Publicado 27/07/2020 13:42CET

El Síndic investiga a Sanitat per les dificultats per a "accedir" a l'Atenció Primària

Centre de salut de la plaça de la Constitució
PPCS - Archivo

VALÈNCIA, 27 Jul. (EUROPA PRESS) -

El síndic de Greuges ha obert una investigació d'ofici davant "les dificultats" d'accés a l'assistència en els centres d'atenció primària i les queixes rebudes perquè els consultoris d'algunes localitats "no han tornat a obrir després de finalitzar l'estat d'alarma", segons ha informat aquesta institució en un comunicat.

En l'actualitat, l'Atenció Primària està portant "una important càrrega" en la gestió de la pandèmia ja que és on estan arribant els casos sospitosos de Covid-19, la majoria de caràcter lleu.

En aquesta etapa de l'evolució de la pandèmia, el perfil del pacient contagiat és "jove i asimptomàtic" pel que no ingressen i generen menys pressió assistencial hospitalària. No obstant açò, l'Atenció Primària també atén la població en general, i a les persones majors especialment, d'altres patologies diferents a la Covid-19.

Referent a açò, ha assenyalat que resulta "molt preocupant" la situació dels majors que, en la majoria dels casos, tenen necessitats d'atenció primària que "no poden quedar desateses", han recalcat.

Sobre aquest tema, el síndic ha destacat les dificultats que suposa per a aquest col·lectiu haver de sol·licitar cita telemàtica o telefònica, quan sovint els telèfons estan col·lapsats.

Per tot açò, la institució sol·licita a la Conselleria de Sanitat i Salut Pública que informe dels Plans o protocols de reorganització assistencial en Atenció Primària davant les crisi sanitària de la Covid 19, així com de les mesures adoptades en els centres d'atenció primària (CAP): horaris d'atenció, sistemes de triatge previs d'entrada, circuits diferenciats d'accés de pacients sospitosos, sales diferenciades, maneig de residus, mesures de neteja i desinfecció.

Així mateix, també ha demanat informació a Sanitat sobre les mesures o accions en relació a la implementació, millora, accessibilitat i eficàcia dels recursos tecnològics dels CAP (consultes telemàtiques i d'atenció telefònica).

colaboracio