Solament un 18% dels estudiants de carreres STEM són dones

CONGRÉS ATENEA 1
CONGRESO ATENEA
Publicado: viernes, 25 octubre 2019 15:05

VALNCIA, 25 Oct. (EUROPA PRESS) -

Solament un 18 per cent dels estudiants de carreres de STEM (cincies, tecnologia, enginyeria i matemtiques, per les seues sigles en anglés) són dones, segons s'ha posat de manifest durant l'II Congrés Atenea Dones: Artistes, Tecnlogues i Científiques, que ha tingut lloc fins a aquest divendres en Las Naves (Valncia).

Sobre este tema, la vicepresidenta de la Reial Societat Matemtica Espanyola i ponent de les jornades, Mercedes Siles, ha assenyalat que és "necessari potenciar l'interés" de les xiquetes i les adolescents per les cincies en general, per la tecnologia i, per les matemtiques en particular, ja que moltes de les noves ocupacions que es crearan en el futur estaran relacionats amb les STEM.

En aquest sentit, Mercedes Siles ha posat l'accent en la importncia dels programes de mentorización dirigits xiquetes i a adolescents. "És necessari que les dones estiguem ací per a atraure altres dones, que aquestes xiquetes tinguen un referent, s'identifiquen i spien que elles poden aconseguir-ho malgrat les dificultats", ha apuntat Siles, que ha incidit que "hi ha joves que en la seua prpia casa se'ls diu que com van a estudiar una carrera de xics" quan "no hi ha carreres de xics i carreres de xiques".

Per a, ha recalcat que cal "dir-los a totes eixes xiques que es plantegen estudiar una carrera STEM, que poden fer-ho" perqu a més "les carreres de cincia són el futur i les possibilitats de treball infinites", ha destacat.

Per la seua banda, la catedrtica de la Universitat Politcnica de Valncia (UPV) i directora del projecte Atenea, Nuria Lloret, ha destacat que a Valncia en els últims anys ha descendit de "manera considerable" el nombre de matriculacions de dones en aquestes carreres.

Per a, ha apuntat que és un problema que cal abordar durant la primria i la secundria i ha defs ensenyar la tecnologia jugant. "Les universitats no poden ser un compartiment tancat, cal eixir, informar en els collegis i fomentar l'interés dels xiquets des de xiquets", ha subratllat.

Durant els tres dies que ha durat el congrés, dones de les set arts i d'rees STEM han compartit els seus projectes creatius i interdisciplinaris amb la finalitat de promoure la inclusió, la diversitat, la collaboració i l'emprenedoria.

Així, s'han realitzat diverses taules redones sobre art digital i electrnic, Bio Art, aplicacions electrniques en les arts escniques, animació o art feminista i emprenedoria, entre unes altres.

A més, tallers prctics sobre experimentació audiovisual o mecanografia expandida, així com una exposició d'art, performances d'artistes i collectius internacionals emergents i música en directe, han sigut unes altres de les activitats desenvolupades.

Atenea naix com un projecte de la Universitat Politcnica de Valncia amb projecció internacional que funciona com una xarxa de trobada i collaboració per a i entre dones de les set arts i de les branques STEM.

És un projecte transversal, interdisciplinari i collaboratiu, amb funcions educatives, artístiques i socials. Atenea est format per acadmiques, investigadores, docents i artistes de diferents disciplines i perfils, pertanyents a diferents institucions internacionals.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià