El thriller generacional hispanocolombià 'Vidres a la piscina' arranca el rodatge a Torrent

La localitat valenciana de Torrent (València) acull des el rodatge de 'Vidres en la piscina'
MIRACLE CANDELA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 4 septiembre 2025 11:25

   VALÈNCIA, 4 Sep. (EUROPA PRESS) -

   La localitat valenciana de Torrent acull el rodatge d'un thriller dramàtic sobre una joventut que afronta el dia a dia amb una màscara digital, 'Vidres en la piscina'. La pel·lícula generacional ha sigut impulsada per l'empresa valenciana Dacsa Produccions en col·laboració amb la colombiana PFM Producciones.

   El llargmetratge serà dirigit per la valenciana Ruth Caudeli Martí a partir d'un guió del també valencià Javier Artigas sobre un adolescent solitari i un grup de xavals sense connexió aparent que entaulen una relació tòxica a partir d'un cas de catfishing. En esta pràctica fraudulenta una persona crea una identitat falsa en línia, sovint a partir de fotos i dades d'altres usuaris, per a manipular o estafar a una víctima en relacions emocionals o financeres.

   "L'assetjament cibernètic, especialment en generacions joves, té hui dia moltes formes (unes més desconegudes que unes altres) i és important visualitzar-les. En plasmar en imatges unes certes circumstàncies i problemàtiques posem el focus per a generar consciència i reflexió sobre aquest tema", valora, en un comunicat, la realitzadora del film.

   Ruth Caudeli Martí és directora, guionista i productora queer. Ha escrit i dirigit els llargmetratges ¿Cómo te llamas? (2018), Segunda estrella a la derecha (2019), Leading Ladies (2021, Menció Especial del Jurat Zonazine Màlaga a tot el repartiment) i Petit mal (2022), estrenat en el Festival de Cinema de Tribeca de Nova York.

   Les seues pel·lícules s'han mostrat també en més de 100 festivals internacionals, com els de Màlaga, Palm Springs, Guadalajara, Outfest de Los Angeles i Frameline. Així mateix, ha sigut candidata al Premi Sebastiane Latino del Festival de Sant Sebastià i els Premis Platino i els Macondo de l'Acadèmia de Cinema Colombiana en diferents categories.

   En 2019, Indiewire la va nomenar "una de les directores LGBTQ que tindre en compte". Les seues produccions destaquen per contar històries que posen a la dona queer real en el centre de les narratives. Té en postproducció el seu pròxim llargmetratge, 'La misma estación', i el seu primer projecte documental, 'Mírame'.

   La història, contada amb un pols narratiu contemporani i honest, està protagonitzada per un elenc d'actors novells triats a partir d'un curs de formació que va ser iniciativa de Dacsa Produccions. Les classes van ser desenvolupada ex profeso per al càsting de la pel·lícula per l'estudi actoral Set de Cinema i impartides per Silvia Santamaria i la directora Ruth Caudeli Martí. També van participar el guionista Javier Artigas, el director de fotografia Daniel Moreno i el coproductor Xavier Crespo.

"VERITAT EXTREMA"

   "Buscàvem un grau de veritat extrema per a la pel·lícula i això implicava eixir-se del motle de les cares conegudes. Aquesta intenció ens va portar a obrir l'espectre i eixir-nos de les formes tradicionals de fer càsting, a més de donar-li l'oportunitat a nous talents que a vegades no tenen accés a aquesta mena de projectes", ha explicat la realitzadora.

   La formació els va permetre traçar les relacions dels personatges des de molt de temps abans. Com a resultat, es van forjar vincles reals d'amistat que partien de les relacions personals sorgides durant el curs. "Així hem arribat a un elenc fresc amb connexions fortes extremadament orgàniques", agraeix Caudeli Martí.

   Els joves talents sorgits del curs van ser Natalia Lasort, María Guerra, Joel Montalt, Julieta Betancor i Helios Martos. Al grup es va sumar el jove actor català Mauro Vélez, protagonista de Petricor (Pol Sánchez, 2021) i Hacerse el muerto (David Bustos, 2019). Enfront d'ells, dues actrius colombianes consolidades: Flora Martínez, coneguda pel seu paper protagonista en Rosario Tijeras (Emilio Maillé, 2005) i per col·laboracions amb, entre altres, Bigas Luna i Vicente Aranda, i Camila Jurado, que ha participat en projectes televisius en plataformes com HBO, Netflix i Prime Video.

   "La interacció és realment interessant perquè es mescla l'experiència i el saber estar amb la frescor i l'espontaneïtat. Es nodrixen en totes dues direccions i això permet un aprenentatge i una eixida de la zona de confort en tots dos casos", ha destacat la cineasta valenciana", ha destacado la cineasta valenciana.

ZONA AFECTADA PER LA DANA

   El rodatge es desenvoluparà durant quatre setmanes en localitzacions de Torrent en la seua majoria, així com a la ciutat de València i en espais afectats per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a la província, com els Cines MN4 d'Alfafar.

   "La bona acollida que vam trobar a l'Ajuntament de Torrent ens va fer plantejar-nos marcar un cercle i situar totes les accions de la pel·lícula en esta zona -explica el productor valencià Xavier Crespo, catalitzador de tot el projecte-. Si això ajuda un poc més a la recuperació, és molt més motivador. De fet, hem intentat que part de les despeses de Vidres en la piscina es realitzen en comerços i empreses de l' entorn".

   El llargmetratge es rodarà en valencià en la seua quasi totalitat, la qual cosa diu molt, en opinió dels seus productors sobre la normalitat del plurilingüisme en l'audiovisual espanyol.

   "Vivim en un país plural, amb llengües cooficials que hem de visibilitzar. Com a valenciana, em sembla fonamental protegir la nostra llengua, que és reflex de la nostra idiosincràsia, de la nostra cultura i del nostre viure quotidià. Com a directora valenciàparlant, em sent en la responsabilitat de contar en valencià una història ambientada en la nostra terra", exposa Ruth Caudeli Martí.

    En la implicació de la productora colombiana PFM Producciones va tindre molt de pes el guió d'Artigas, per tractar una veritat incòmoda pròxima a experiències que es repeteixen en diferents latituds.

   "Més enllà de la seua força dramàtica, sentim que Vidres en la piscina obri un espai per a la reflexió col·lectiva sobre l'ús de les xarxes socials, les addiccions que generen i les conseqüències profundes que tenen en la vida emocional i social dels nostres joves. És una pel·lícula que interpel·la, que incomoda i que convida a dialogar sobre un tema que ens afecta a tots com a societat", ha valorat el productor colombià Óscar Darío Guarín.

   'Vidres en la piscina' compta amb el suport de l' Institut Valencià de Cultura i la participació de Televisión Española i À Punt. 39 Escalones es farà càrrec de la distribució a Espanya i Soul Pictures, de les vendes internacionals.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press