Trump nega estar disposat a relaxar les sancions contra Iran a canvi de concessions sobre el seu programa nuclear

El president d'Estats Units, Donald Trump, realitza un anunci en el Despatx Oval de la Casa Blanca a Washington D. C.
Bonnie Cash - Pool via CNP / Zuma Press / Europa P
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 29 septiembre 2026 10:56

   MADRID, 29 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El president d'Estats Units, Donald Trump, ha negat este dilluns estar disposat a oferir a Iran un aixecament de sancions i el desbloquege de fons congelats a canvi de concessions per part de Teheran quant al seu programa nuclear --un dels punts calents de les negociacions entre tots dos països bel·ligerants--, instant al mitjà que ho ha arreplegat, el portal de notícies Axios, a retirar la informació.

   "Axios acaba de publicar una notícia segons la qual 'Trump' hauria oferit a Iran l'aixecament de les sancions i el desbloqueig dels fons congelats. Això és fals. No els vaig oferir res!", ha defensat l'inquilí de la Casa Blanca en un missatge en xarxes socials.

   Al fil, ha defensat que "la notícia d'Axios, com la majoria de les altres, és un bulo utilitzat únicament per a satisfer la seua síndrome de trastorn per Trump", condició amb la qual el mandatari nord-americà acostuma a diagnosticar a crítics, opositors i membres de la premsa.

   En el mateix missatge, el magnat republicà ha reclamat que els responsables del citat mitjà "haurien de retirar aquesta notícia falsa immediatament", alguna cosa que no ha succeït amb una informació que ja reflectix el seu desmentit i que, citant a funcionaris nord-americans, arreplega que el president estaria disposat a alleujar les sancions contra Iran i a desbloquejar fons iranians congelats a canvi que la República Islàmica adopte mesures concretes en relació amb el seu programa nuclear.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press