El TSJCV confirma el decret del Consell que autoritza Medicina en la UA: "Els nous estudis són necessaris"

Archivo - Arxiu - Primer plnol de l'estetoscopi
VIORIKA/ ISTOCK - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 16 diciembre 2024 13:23

   VALNCIA, 16 Dic. (EUROPA PRESS) -

   La secció quarta de la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha confirmat la legalitat del decret del Consell d'agost del 2022 que va autoritzar la implantació del grau de Medicina en la Universitat d'Alacant (UA).

   Els magistrats han desestimat així el recurs contra esta decisió interposat per la Universitat Miguel Hernández (UMH) d'Elx, en una sentncia notificada este dilluns a les parts i que pot ser recorreguda en cassació davant de la sala tercera del Tribunal Suprem, segons ha informat en un comunicat el TSJCV.

   "El propi xit de la convocatria de places per a l'alumnat que s'incorpora al nou grau de Medicina implantat per la codemandada (*) juntament amb els informes oficials valorats per la Sala ens cerciora de la necessitat d'aquest nous estudis", arreplega la resolució de l'alt tribunal valenci.

   En esta línia, el TSJCV recorda que l'elevada demanda d'estos estudis de la UA, que la convertixen en la segona titulació més sollicitada a la Comunitat Valenciana, "no ha suposat un descens en la matriculació d'estudiants de medicina de la Universitat Miguel Hernández d'Elx en el curs 2023-2024".

   "Amb esta prova queden esbiaixats tots els temors mostrats que una duplicació de les places oferides per a candidats a estos estudis en el campus d'Alacant vaja a suposar perjuís o minvaments de matriculacions o de la qualitat de la docncia en els ensenyaments que es cursen en la Universitat recurrent", afig.

   El tribunal ha desestimat tots els motius d'impugnació allegats per la UMH en el seu recurs i ha concls que el decret de la Generalitat "s'ha elaborat amb totes les garanties legals" i est suficientment motivat.

   Així, obren en l'expedient administratiu "tots els informes preceptius, i en sentit favorable, precisos per a l'aprovació dels estudis de grau del títol de Medicina qüestionat", entre ells els que alludixen a la "suficincia de recursos i a l'absncia d'increment de despesa" derivada de l'autorització de la nova titulació.

   "El fet que puguen existir recels sobre este tema per part de determinats collectius professionals i de l'estudiantado no implica que tals interessos hagen de prevaldre sobre el general, que en tot cas és el que ha de prevaldre, i és el que avala la nova docncia autoritzada", puntualitzen els magistrats.

   Igualment, assenyalen que el que pogueren existir "certes objeccions" per als centres de prctiques mdiques en un informe datat el 2019 no significa que estos inconvenients "es vagen a perpetuar per al futur".

   De fet, un altre informe del 2022, ems per l'rgan competent per a analitzar este extrem, l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, ja va constatar que l'oferta i els convenis amb hospitals "eren suficients i adequats per a les necessitats de docncia".

   En definitiva --prosseguix la Sala--, ha quedat demostrat que la nova Facultat de Medicina de la UA "complia amb els requisits de qualitat, professorat, infraestructures, plans de docncia, recursos econmics, mitjans i hospitals o centres on dur a terme prctiques, que són imprescindibles perqu es poguera obtenir l'oportuna llicncia per a la impartició de tals estudis de medicina".

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press