Els carrers de la zona de la Plaça de Bous seran transitables del 7 al 19 de març per a facilitar la mobilitat en Falles
VALÈNCIA, 17 Feb. (EUROPA PRESS) -
La connexió subterrània per als vianants entre les estacions d'Alacant i Xàtiva de Metrovalencia estarà acabada a la fi d'este 2025, després d'una inversió de 24 milions d'euros per a connectar la Línia 10 amb la resta de la xarxa de transport que passa per Xàtiva.
Així, al desembre, este nou túnel per als vianants permetrà unir les dos estacions de Metrovalencia, connectant la Línia 10 des d'Alacant amb la 3, 5, 7 i 9.
Així ho han concretat este dilluns el conseller de Medi ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, i l'alcaldessa de València, María José Catalá, durant una visita a les obres de la connexió subterrània.
El conseller ha explicat que del 7 al 19 de març, per a facilitar la mobilitat en les Falles, s'obrirà al pas per als vianants la superfície corresponent als carrers d'al voltant de la Plaça de Bous. En concret, es podrà accedir a la Plaça de Bous des del carrer Alacant i a l'Estació del Nord també des d'este carrer i per l'accés principal al carrer Xàtiva. Al seu torn, es buidarà el pas al llarg del carrer Alacant.
Martínez Mus ha destacat el "bon ritme" d'una obra que "ha tardat massa a tornar a tenir una velocitat de creuer important", i ha posat en valor que "va a suposar una millora substancial en el trànsit habitual des de les zones més perifèriques, on arriba la Línia 10, fins al propi centre de València. Tot per a interrelacionar el traçat de Metrovalencia".
La connexió subterrània que connecta estes dos estacions forma part del nou pla d'expansió de la xarxa de Metrovalencia 2023-2030 anunciat per la Generalitat. La inversió prevista en esta actuació supera els 24 milions d'euros i compta amb finançament de Fons Europeus. A més, el projecte contempla que el túnel "en el futur siga compatible amb l'ús tranviario".
En este sentit, l'alcaldessa ha posat en valor el "canvi substancial" en el projecte que ha dut a terme l'actual administració per a ampliar l'ample de la infraestructura i obrir "la possibilitat al fet que en el futur s'incorpore el tramvia".
Per al control del procés constructiu s'han instal·lat un total de 68 punts de mesurament, 67 sensors automatitzats i dos estacions robòtiques entre l'Estació del Nord, la Plaça de Bous i els seus voltants, les façanes dels edificis de carrer Alacant i alguns habitatges particulars del carrer Alacant per a assegurar el correcte desenvolupament de les obres i poder detectar instantàniament qualsevol resposta anòmala dels edificis, amb la finalitat de prevenir qualsevol dany.
VORERES MÉS ÀMPLIES I CARRIL BICI
Respecte a la urbanització del carrer Alacant, el conseller ha destacat que els treballs també avancen a "bon ritme" i suposaran una "important millora per a aquest entorn i per a la ciutat de València".
Per la seua banda, l'alcaldessa ha detallat que es van a ampliar les voreres i es disposarà d'un carril bici i un altre per al trànsit rodat. Preguntada per si s'habilitaran noves ajudes a comerciants de la zona afectats per les obres, ha afirmat que el consistori està en contacte amb ells a través de l'Associació de Comerciants del Centre Històric i que aquestes compensacions es van "valorant progressivament un poc el ritme de les obres".
AMPLIACIÓ DE LES LÍNIES DE METRO
D'altra banda, sobre l'ampliació de la xarxa de Metrovalencia, Vicente Martínez Mus ha informat que ha finalitzat el termini d'exposició pública del projecte per a la Línia 12, que permetrà unir la Línia 10 amb l'Hospital Universitari La Fe, i la Línia 11, que perllongarà la mateixa Línia 10 fins a la façana marítima. Actualment s'estan estudiant les al·legacions presentades.
Al seu torn, des de la Conselleria d'Infraestructures s'estan realitzant els estudis oportuns per a les prolongacions de la Línia 10 pel centre de la ciutat i també entre Pont de Fusta i Entroncament.
Al mateix temps, estan en estudi les alternatives per a la millora de freqüències de pas en el nus principal de la xarxa de Metrovalencia que afecten al tram Colón-Albereda.