VALÈNCIA, 26 Ene. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de València ampliarà en deu anys, des dels 35 actuals fins als 45 a partir d'ara, el límit d'edat per a optar a l'accés prioritari a un lloguer assequible a la ciutat i establirà un període mínim de set anys d'arrelament, d'empadronament, per a poder sol·licitar-ho.
Així mateix, amb la finalitat d'augmentar l'oferta de vivendes, el consistori treballarà per a facilitar que els apartaments turístics puguen passar a tindre ús residencial habitual. També es contempla la segregació i divisió de vivendes de grans dimensions, específicament en immobles construïts en el segle XX que compten amb la particularitat de tindre doble accés (porta principal i de servici)".
Estes són algunes de les mesures que s'incorporen al Pla Estratègic + Vivenda de València impulsat per l'equip de govern que presidix María José Catalá (PP) a través de la Regidoria d'Urbanisme i Llicències.
Catalá ha assenyalat que arribada "la meitat de la legislatura ja s'ha aconseguit l'objectiu pensat per a tota", per la qual cosa ha considerat necessari "dissenyar noves accions i un paquet de noves mesures per a afavorir encara més l'accés a la vivenda, especialment dels joves". "L'objectiu és donar un impuls al pla actualitzant normatives, optimitzant la gestió i enfortint l'aliança amb el sector privat".
L'alcaldessa ha indicat que les accions per a aconseguir l'objectiu s'articularan entorn de "tres eixos: més vivenda assequible, més oferta i menors preus, i les reformes oportunes per a adaptar el PGOU a una ciutat del segle XXI".