VALÈNCIA, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de València ha donado un camió de bombers a l'ONG Bombers pel Món perquè puga ser utilitzat per bombers voluntaris de la ciutat de Talaia, a Perú, segons ha informat el consistori de la capital valenciana en un comunicat.
Així, ha detallat que el donado és un camió d'extinció que compta amb tot l'equipament especialitzat per a atendre tant incendis forestals com a rescats aquàtics i excarceracions en vehicles.
La iniciativa es completa amb formació específica que es realitzarà després de l'estiu, perquè els bombers de Talaia adquirisquen coneixements específics i concrets tant per a l'ús del camió com dels materials donados i puguen d'esta forma "afermar els seus coneixements de rescat i emergències".
"Una aliança internacional basada en la solidaritat, l'intercanvi de coneixements i el compromís amb la protecció de les comunitats i el seu territori", ha assenyalat el regidor d'Emergències en la ciutat de València, Juan Carlos Caballero.