Víctimes de la dana demanen la dimissió de Mazón a les portes de Les Corts: "Tot el que puga dir és mentida"

Protesta d'associacions de víctimes de la dana enfront de Les Corts per a demanar la dimissió de Carlos Mazón davant del Debat de Política General
JORGE GIL/EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 23 septiembre 2025 10:22

   VALÈNCIA, 23 Sep. ( EUROPA PRESS) -

   Familiars de víctimes de la dana del 29 d'octubre han protestat este dimarts davant de la porta principal de Les Corts, coincidint amb el Debat de Política General, per a reclamar la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón.

   La protesta, convocada per l'Associació de Víctimes Dana 29 d'Octubre 2024, ha arrancat a les 9.30 hores, una abans de l'inici del primer Debat de Política General de Mazón després de les inundacions que van deixar 229 víctimes mortals i danys milionaris en la província de Valencia.

   Les principals associacions de víctimes estan convidades a acudir a la sessió pel PSPV i Compromís, però este col·lectiu, encapçalat per Mariló Gradolí, va rebutjar assistir i va convocar en el seu lloc la concentració. A la protesta s'han sumat les altres dos organitzacions.

   Així, enfront de les portes del parlament valencià s'han col·locat quatre grans pancartes per la dimissió de Mazón i algun cartell amb rostres i noms de víctimes mortals, entre crits de "Mazón dimisió", "Govern dimisió", "Mazón a presó" i "No són morts, són assasinats".

   Per a Mariló Gradolí, "la qual cosa puga dir (Mazón en el Debat de Política General) és tot mentida, basat que des del principi no ha parat de mentir i de manipular". En paraules de la presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals de la Dana, Rosa Álvarez, "tot el que diuen no sona a buit a fals. Nosaltres no li donem legitimitat. Ell no és necessari per a la reconstrucció".

   Segons el parer de l'Associació de Damnificats Dana-Horta Sud, la seua presentante, Paula Sanchis, "la qual cosa anem a ratificar és el que ja li vam dir en el seu moment al senyor Feijóo: que demanem la dimissió de Carlos Mazón perquè entenem que no pot seguir sent el president de la Generalitat" i s'ha preguntat "qui va posar" a l'exconsellera Salomé Pradas "al capdavant del Cecopi" que es va constituir "tard, ple de problemes i d'irresponsabilitats".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press