La vista del recurs a la sentència de l'assassí de Marta Calvo es fixa per al 21 de febrer

Archivo - Arxiu - Jorge Ignacio P.J. Durant el juí
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Publicado: viernes, 3 febrero 2023 18:01

   VALÈNCIA, 3 Feb. (EUROPA PRESS) -

   La vista del recurs d'apel·lació contra la sentència de Jorge Ignacio P.J., condemnat per les morts de Marta Calvo, Arliene Ramos i Lady Marcela Vargas, tindrà lloc el pròxim 21 de febrer.

   Segons figura en la diligència de la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), la vista es desenvoluparà a partir de les deu del matí a la Sala d'Audiències.

   En la resolució, consultada per Europa Press, s'ordena citar les parts a l'acte, així com al condemnat, actualment intern en l'Establiment Penitenciari Castelló II, a la localitat d'Albocàsser.

   L'Audiència Provincial de València va condemnar a penes que sumen 159 anys i 11 mesos de presó a Jorge Ignacio P.J., després que un jurat popular el considerara culpable dels crims de Marta Calvo, Arliene Ramos i Lady Marcela Vargas. No obstant açò, el màxim de compliment efectiu serà de 40 anys, mentre que les acusacions particulars sol·licitaven la presó permanent revisable.

"UN INSULT PER A LA SOCIETAT"

   Després de conéixer la sentència, Marisol Burón, mare de Marta Calvo, va anunciar la seua intenció de recórrer la sentència en considerar-la "un insult per a la societat". "No em quedaré de braços creuats, no em rendiré, continuaré lluitant", va dir aleshores.

   En concret, la sentència condemnatòria imposa a l'acusat penes que sumen 159 anys i 11 mesos de presó com a autor penalment responsable d'un delicte contra la salut pública (pel qual es condemna a cinc anys de presó); un delicte contra la llibertat i indemnitat sexuals (dos anys i cinc mesos de presó i prohibició d'acostament a menys de 300 metres de la víctima); i sis delictes contra la llibertat i indemnitat sexuals en concurs ideal amb sis delictes d'assassinat traïdorenc en grau de temptativa (14 anys de presó per cadascun d'ells i allunyament).

   Pels tres delictes contra la llibertat i indemnitat sexuals en concurs ideal amb tres delictes d'assassinat traïdorenc consumats recauen en Jorge Ignacio tres penes de 22 anys i 10 mesos de presó. Es disposa a més una vegada complides les penes la mesura accessòria de llibertat vigilada durant deu anys a partir del moment que concloga el compliment efectiu.

   Li va absoldre, en canvi, del delicte contra la integritat moral del que també estava acusat i li va imposar el pagament d'indemnitzacions de 50.000 euros a set víctimes i als familiars de les tres que van morir (70.000 euros a una germana d'Arliene, 150.000 als dos fills menors de Lady Marcela i 70.000 als pares de Marta). En conjunt les quantitats ascendeixen a 640.000 euros.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià