Xest rep 14,3 milions d'euros del Govern per a fer front a la reconstrucció després de la dana

Archivo - Arxiu - Obres a Xest
GVA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 4 abril 2025 11:32

   VALÈNCIA, 4 Abr. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de Xest ja ha rebut la subvenció de 14.381.417,09 d'euros per part del Govern central per a finançar obres de reparació, restitució o reconstrucció d'infraestructures, equipaments o instal·lacions i servicis de titularitat municipal i de la xarxa viària de titularitat provincial dels danys causats per la dana.

   Els danys a Xest només en titularitat municipal suposen 11,6 milions d'euros aproximadament, la restitució dels quals s'abordarà amb esta subvenció estatal. L'import restant es destinarà a sufragar les despeses de la part tècnica de les obres, com puguen ser projectes, memòries i la resta de documentació necessària per a dur-les a terme, segons ha informat el consistori en un comunicat.

   Els altres desperfectes que han afectat a habitatges i a infraestructures de la Generalitat, de Diputació i del Ministeri no estan inclosos en esta subvenció.

   Els treballs de reconstrucció sobre la base d'estes ajudes se centraran, principalment, en tres blocs: accessos a disseminats i polígons industrials, camins rurals i vials del casc urbà, que aglutinaran la major part de l'import concedit; proveïment d'aigua i clavegueram, i espais municipals. Tots els desperfectes han sigut revisats i confirmats pel personal del Ministeri, de Tragsa i de l'Ajuntament.

   Entre les actuacions contemplades en el primer bloc es troben els treballs de restitució dels accessos a disseminats i zones agrícoles, així com la reconstrucció de camins rurals, dels passos pels barrancs, els accessos als polígons, i reparacions en els vials del casc urbà.

PROVEÏMENT D'AIGUA I CLAVEGUERAM

   Les actuacions d'esta àrea se centraran en el restabliment del subministrament d'aigua potable en urbanitzacions i en la reparació de les xarxes de sanejament i pluvials del casc urbà.

   Pel que fa a les instal·lacions municipals, les actuacions es dirigiran a restituir danys en els centres educatius, en els edificis municipals i en les instal·lacions esportives.

    Entre estos treballs s'inclou la reconstrucció del clos del CEIP Ana Lluch, així com altres desperfectes del centre; reparacions en l'ascensor, la claraboia i la fusteria del Centre de Formació de Persones Adultes, així com actuacions en els CEIP Francisco Giner de los Ríos i Vicente Blasco Ibáñez per a reparar lluminàries exteriors i problemes derivats de les filtracions d'aigua, principalment.

    També s'invertirà en la restitució dels danys causats per l'aigua en la Casa de la Música, en el local de les Falles, en la biblioteca i en el mercat, entre altres. Pel que fa a les instal·lacions esportives, es treballarà en la recuperació dels sistemes de bombament i filtrat de les piscines d'estiu, en la reparació de les pistes de tennis i pàdel del poliesportiu i els danys patits en el pavelló, en la coberta i en les diferents sales d'activitats. Finalment, també s'intervindrà en el Parc de la Lomiquia.

   Les despeses subvencionables dels projectes acceptats es finançaran amb un percentatge del cent per cent. L'Ajuntament tindrà fins al 5 de febrer del 2026 per a presentar les memòries de tots els projectes i, després de la validació per part del Ministeri, hi haurà un termini de nou mesos per a l'adjudicació, i dos anys per a la seua execució. D'esta forma totes les obres hauran d'estar finalitzades en un termini aproximat de quatre anys.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià