Más de 4.000 persones despiden a los cuatro mineros de Villablino que finaron na mina de Zarréu (Degaña)

Más de 4.000 persones despidieron a los cuatro mineros de Villablino que finaron nel tráxicu accidente de la mina de Zarréu.
EUROPA PRESS
Europa Press Asturias
Publicado: miércoles, 2 abril 2025 17:51

   UVIÉU/LLIÓN, 2 Abr. (EUROPA PRESS) -

   Más de 4.000 vecinos de Villablino (Llión) despidieron a los cuatro mineros naturales d'esti conceyu del Valle de Laciana que perdieron la vida nel tráxicu accidente asocedíu na esplotación minera de Zarréu (Asturies) el pasáu llunes.

   Una marea de cientos d'amigos, vecinos y compañeros quixeron arropar a les families de Jorge Carru, Rubén Souto, Amadeo Bernabé y Diben Radiu, los cuatro trabayadores lacianiegos que perdieron la vida nel accidente.

   L'obispu de la Diócesis de Llión, monseñor Luis Ángel de las Heras, presidió unes exequies nes que tuvieron presentes la ministra para la Transición Ecolóxica y el Retu Demográficu, Sara Agesen; el presidente de la Xunta de Castiella y Llión, Alfonso Fernández Mañueco; y el presidente del Principáu d'Asturies, Adrián Barbón.

   Tamién allegaron al funeral el delegáu del Gobiernu en Castiella y Llión, Nicanor Sen; la delegada del Gobiernu n'Asturies, Adriana Lastra; l'alcalde de Villablino, Mario Rivas; y el presidente de la Diputación de Llión, Gerardo Álvarez Courel.

   Na so homilía, l'obispu trató de confortar a les families nel so dolor, daqué que fixo estensivu a la "familia minera". Na mesma llínea tuvo una alcordanza para los cuatro compañeros mancaos que siguen ingresaos n'hospitales de Llión y Asturies.

   De les Heras encamentó a los presentes a "acompañase" mutuamente para encarar "con esperanza" unos fechos a los que se refirió como una "traxedia" y llamentó que la mina llamara "demasiáu puestu" a los cuatro finaos.

"LA PÓLVORA CUANDO ESPAÑA"

   Tres los oficios, tomó la palabra la fía d'unu de los trabayadores fatalmente accidentaos, Robeca Radio, pa estimar les amueses de ciñu recibíes polos presentes y pa espresar "lo queríos que yeren y lo acompañaos" que-yos dexen.

   "Os vais faciendo ruiu como la pólvora cuando estalla", manifestó afarada la fía de Ibán Radio, quién recordó que "cualesquier" que conociera a estos mineros, sabía que nun yeren "de los que muerren na cama d'un hospital".

   "L'estrueldu foi tan grande qu'agora'l país enteru conoz el vuesu nome. La vuesa ausencia retumba y solménanos per dientro", aportunó ente llárimes y aplausos la moza llacianiega.

   Al rematar l'alocución, los presentes entonaron el 'Santa Bárbara bendita', tradicional himnu mineru nel qu'introducieron una estrofa na lletra orixinal na que se recordaba que "na mina de Zarréu, morrieron cinco mineros".

Contenido patrocinado