FORMENTERA, 18 Oct. (EUROPA PRESS) -
L'equip de Govern del Consell de Formentera ha presentat aquest dilluns l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC). Aquesta nova instal·lació, situada al costat de l'edifici principal de la institució, al carrer Ramón Llull número 6, facilitarà el "poder portar a terme la pràctica totalitat dels tràmits i gestions d'una manera centralitzada en la mateixa oficina", segons han detallat des del Consell en un comunicat.
La finalitat d'aquesta finestreta única és la de "simplificar i aproximar l'administració a la ciutadania", han afegit des de la institució, el objectiu del qual passa també per "facilitar tota la informació sobre els tràmits que es poden portar a terme en la institució insular i l'estat en el qual es troben una vegada iniciats".
Els residents en la pitiüsa menor podran tramitar directament de la OAC certificats d'empadronament, llicències de pesca recreativa, llicències d'obres, així com consultar o demanar informes sobre domicilis o establiments, o sol·licitar llocs de venda artesana, entre d'altres gestions com inscriure's en la borsa de voluntariat de l'Àrea de Benestar Social o reservar instal·lacions esportives.
Alhora, els usuaris podran rebre assistència i assessorament per part del personal de la OAC per fer qualsevol tràmit, ja sigui dirigit al Consell com una altra administració i, si fa falta, per obtenir l'assistència d'un tècnic especialitzat en la matèria.
Des del Consell han remarcat que tot aquest procés s'ha realitzat de manera paral·lela a la implantació de l'administració electrònica, amb l'objectiu que qualsevol ciutadà o ciutadana de Formentera pugui dirigir-se a la institució insular per mitjans telemàtics o per internet.
A través de la nova pàgina web de la institució (www.consellinsulardeformentera.cat) es pot accedir directament a l'Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC), fet que permet portar a terme diversos tràmits en línia.