Enrique Tomás avança en la seva expansió i arribarà als 300 punts de venda el 2016

Enrique Tomás
ENRIQUE TOMÁS
Actualizado 20/05/2013 14:03:01 CET

Farà el salt a l'exterior amb una botiga pròpia a Londres

BARCELONA, 20 May. (EUROPA PRESS) -

El pernil de l'empresari Enrique Tomás vol conquistar nous territoris, tant a Espanya com fora de les seves fronteres, i per aquesta raó preveu obrir 300 punts de venda els pròxims tres anys i, precisament gràcies a noves obertures, facturar 50 milions d'euros aquest 2013 davant dels més de 15 milions de l'exercici anterior.

En una entrevista d'Europa Press, el president de la companyia, Enrique Tomás, ha indicat que les 300 noves botigues es reparteixen entre un centenar de punts de venda a la província de Barcelona, 100 més a Madrid i la resta a tot espanya.

Actualment, la cadena té 46 centres, tots ubicats a la província de Barcelona a excepció d'un a Saragossa, i preveu acabar el 2013 amb un total de 80 punts de venda entre centres propis i franquiciats: "Les peticions superen els objectius del nostre creixement".

Totes aquestes obertures revertiran en nous llocs de treball --la companyia compta amb 265 persones--, ja que el mínim d'ocupacions per cada botiga és de quatre persones, la mitjana se situa en set, i alguns punts de dimensions més grans requereixen uns 17 professionals, com la botiga oberta aquesta setmana al carrer Argenteria de Barcelona, al barri del Born.

Tomás ha assenyalat que la inversió necessària per obrir una franquícia d'Enrique Tomás ronda els 140.000 euros, i per a un centre propi els imports varien molt, i poden arribar fins al mig milió d'euros, com el cas de la botiga del carrer Argenteria.

PROVA PILOT A LONDRES

El creixement d'aquesta ensenya no es frena a Espanya, ja que abans que finalitzi aquest any vol obrir un establiment propi a Londres: "Es tracta d'una prova pilot per veure quina acollida tenim fora", ha sostingut Tomás, que ha destacat que han rebut moltes peticions d'interès als Estats Units, Europa i l'Amèrica Llatina.

D'aquesta manera, Tomás, que va iniciar la seva activitat empresarial fa 30 anys en una parada de xarcuteria del Mercat de la Salut de Badalona (Barcelona), està afermant el futur d'una marca que va obrir el seu primer establiment propi el 1987, i anys més tard, el 1990 va apostar per un local amb barra de degustació.

Respecte a l'impacte dels nous centres a l'exterior sobre la facturació, Tomás ha apuntat que "en el millor dels casos" es preveu que oscil·li entre el 30% i el 40% perquè, segons ha dit, la passió pel pernil que hi ha a Espanya no existeix a altres llocs.

Pel que fa als serveis a domicili, via radiofònica o a través de botiga on-line, aquests suposen un 10% del volum de negoci, i Tomás ha matisat que la venda a domicili està molt centralitzada en la campanya de Nadal.

Enrique Tomás té dos tipus d'establiments, la botiga on comprar pernil i productes gastronòmics, com patés, formatges i embotits ibèrics; i locals amb espais per a la degustació i activitats lúdiques i formatives, com la 'flagship store' del carrer Pelai de Barcelona.

Europa Press Comunicados Empresas