Benetússer demana a la CHJ que medie amb Adif per a solucionar l'efecte barrera de les vies davant inundacions

Imatge de la reunió a Alfafar
AYUNTAMIENTO DE BENETÚSSER
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 27 octubre 2026 16:12

   VALÈNCIA, 27 Oct. (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de la localitat valenciana de Benetússer ha sol·licitat a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) que intervinga com a interlocutora davant Adif per a estudiar solucions que permeten reduir l'efecte barrera que generen les vies del ferrocarril durant els episodis d'inundacions.

   La petició va ser reiterada per l'alcaldessa, Eva Sanz, durant la jornada celebrada al municipi valencià d'Alfafar per a presentar els projectes de prevenció d'inundacions que s'estan redactant després de la dana del 29 d'octubre del 2024, que va provocar 233 morts, informa el consistori este dimarts.

   La primera edil va posar sobre la taula un dels principals problemes que afecten al Barri de l'Estació de Benetússer. El traçat ferroviari constituïx un obstacle per a l'evacuació de l'aigua quan es produïxen inundacions de gran magnitud, la qual afavorix la seua acumulació en els carrers i vivendes situades al costat d'esta infraestructura.

   Durant la dana, este barri va ser una de les zones més afectades de Benetússer. Segons el parer de l'Ajuntament, esta experiència va posar de manifest la necessitat d'abordar el problema des d'una perspectiva que vaja més enllà de les actuacions sobre les xarxes municipals de drenatge.

   "Estem treballant per a millorar el drenatge dels nostres carrers, però necessitem que també s'actue sobre les grans infraestructures que travessen nostre territori. La riuada del 2024 va demostrar que les vies del tren dificulten l'eixida de l'aigua i agreugen les inundacions en el Barri de l'Estació. Per això demanem a la Confederació que converse amb ADIF i que entre tots busquem una solució", manifesta l'alcaldessa.

   És per això que Sanz va sol·licitar a la CHJ que aprofite la redacció dels nous projectes de protecció enfront d'inundacions per a estudiar, conjuntament amb Adif, possibles intervencions sobre la infraestructura ferroviària que permeten millorar el comportament hidràulic de la zona.

   L'Ajuntament de Benetússer considera fonamental que les administracions responsables de la gestió de l'aigua i de les infraestructures ferroviàries treballen de manera coordinada per a trobar una solució tècnicament viable que reduïsca el risc d'embalssament davant futures inundacions.

ACTUACIONS EN EL BARRI DE L'ESTACIÓ

   Esta reivindicació es suma als projectes de reconstrucció que el consistori està impulsant en el Barri de l'Estació amb finançament del Govern. Entre les actuacions previstes es troba la renovació i millora de les xarxes de recollida d'aigües pluvials, amb l'objectiu d'augmentar la capacitat de drenatge i facilitar l'evacuació de l'aigua durant els episodis de precipitacions intenses.

   No obstant això, el consistori considera que estes inversions municipals deuen complementar-se amb actuacions sobre les infraestructures supramunicipals que condicionen la circulació de l'aigua. Per això, insistix en la necessitat d'incorporar l'entorn ferroviari de Benetússer als estudis hidràulics que s'estan desenvolupant.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press