A. Pérez Meca - Europa Press - Archivo
MADRID, 18 Oct. (EUROPA PRESS) -
La Federació d'Ensenyament de Comissions Obreres (FECCOO) ha convocat una vaga de quatre dies en el sector de les escoles infantils d'Espanya a causa de les "precries" condicions retributives i laborals dels treballadors.
Així ho ha anunciat hui en una roda de premsa el secretari general de FECCOO, Paco García, qui ha precisat que la vaga ser els dies 19 i 25 d'octubre i 8 i 15 de novembre.
A la vaga, segons ha detallat García, estan cridats 80.000 professionals d'educació infantil, "dels quals el 95% són dones, un sector mpliament feminitzat".
D'aquests 80.000 treballadors, un 80% són educadores, un 10% mestres i titulades superiors i la resta altres categories de manteniment o cuina.
La vaga, segons ha explicat el sindicat, afecta el conjunt d'escoles infantils, de totes les categories, tant centres públics de titulació indirecta com els centres privats sense finanament públic.
"És una vaga sobradament justificada i que té a veure amb les condicions retributives i laborals. Les seues condicions retributives són enormement precries, una educadora de gestió directa té un salari per conveni de 1.028 euros", ha criticat el secretari general de FECCOO.