El CEU-UCH obté el "full recognition" de la UE pel seu Grau de Fonaments de l'Arquitectura impartit en anglés

Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 28 marzo 2017 10:46

VALÈNCIA 28 Mar. (EUROPA PRESS) -

El Ministeri d'Educació ha comunicat a la Universitat CEU Cardenal Herrera que el Grau en Fonaments de l'Arquitectura i el Màster en Arquitectura han obtingut el reconeixement europeu o "full recognition" de la UE, amb el que este Grau serà inclòs en l'annex V del Decret DE36/2005 CE, segons ha informat la institució acadèmica en un comunicat.

Este reconeixement, atorgat per l'European Professional Qualifiers, permetrà l'homologació automàtica del títol del CEU-UCH en tots els països de la Unió Europea i, pròximament, també en altres estats, com el Canadà, Austràlia i els països iberoamericans.

Solament cinc Graus en Fonaments de l'Arquitectura i Màster en Arquitectura a Espanya tenen esta homologació comunitària i l'Universitat CEU Cardenal Herrera és l'única Universitat privada espanyola que ho ha obtingut, segons les mateixes fonts.

Així mateix, va ser una de les primeres privades espanyoles a rebre esta mateixa homologació per als seus anteriors plans d'estudis de Llicenciatura i Grau en Arquitectura. L'actual Grau en Fonaments de l'Arquitectura -o Architecture, ja que s'impartix íntegrament en anglés-, té una durada de cinc anys, que es completen amb un any de Màster en Arquitectura, i una important orientació internacional en els seus continguts.

El director de Relacions Internacionals del CEU-UCH, Alfonso Díaz Segura, destaca que l'homologació comunitària d'este Grau internacional "reforça l'estratègia d'internacionalització de la Universitat, basada en la construcció d'un campus global, les aliances estratègiques i la diversitat d'origen dels nostres estudiants".

El Grau en Fonaments de l'Arquitectura és cursat actualment en el CEU-UCH per estudiants procedents de Suècia, Alemanya, Ucraïna, el Canadà, Noruega o Kuwait, que conviuen en un ambient multicultural i empren l'anglés tècnic de l'arquitectura, la qual cosa afavorirà la seua futura empleabilitat en projectes arquitectònics i urbanístics que es desenvolupen en qualsevol lloc del món.

Per a potenciar esta empleabilitat internacional, el Grau en 'Architecture' del CEU-UCH, ara homologat per la UE, compta amb convenis de pràctiques amb estudis i firmes internacionals, perquè l'estudiant puga adquirir l'experiència professional necessària en diferents països. Entre ells, destaquen els estudis Aires Mateus i Joao A. Rocha (Portugal), Müller Sigrist (Suïssa), Cruz y Ortiz y OAB Ferrater (Espanya), McCullough-Mulvin (Irlanda), Merom Architects (Suècia), Mjölk (Rep. Checa), entre altres.

A més de la docència en anglés i les pràctiques internacionals, altre dels trets d'internacionalització d'este Grau del CEU-UCH recentment homologat per la UE és el seu programa de viatges d'estudis 'Experiències d'Arquitectura' o 'Architecture Experiences'. Estudiants i professors viatgen per a visitar obres arquitectòniques destacades o projectes en construcció en països com França, Suïssa, Dinamarca i Portugal, així com en les ciutats de Berlín i Londres, mitjançant visites programades en cadascun dels cinc cursos d'este Grau en Fonaments de l'Arquitectura.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press