CASTELLÓ, 10 Abr. (EUROPA PRESS) - -
El grup de Compromís en la Diputació de Castelló ha presentat una proposta per a la creació d'una Mesa de l'Habitatge permanent, amb l'objectiu de desenvolupar una estratègia conjunta que facilite l'accés a l'habitatge en els municipis de la província. Esta iniciativa busca coordinar esforços entre la institució provincial, les entitats locals i el Consell per a abordar la "creixent" problemàtica de l'habitatge en les comarques de Castelló.
"Castelló necessita al voltant de 50.000 habitatges assequibles per a satisfer la demanda actual i estabilitzar el mercat immobiliari. Esta carència d'oferta ha provocat que moltes famílies i joves tinguen dificultats per a accedir a un habitatge digne, destinant sovint més del 30 per cent dels seus ingressos al pagament del lloguer o la hipoteca", ha explicat el portaveu de Compromís en la Diputació, David Guardiola.
La coalició també ha expressat la seua "preocupació" per l'augment "descontrolat" dels pisos turístics en municipis com Peníscola i Orpesa, "on es registren prop d'1.500 habitatges destinats a este ús". "Esta situació contribueix a l'encariment dels preus i dificulta l'accés a l'habitatge per als residents locals", ha afegit.
Amb la creació de la Mesa de l'Habitatge, "volem establir un espai de diàleg i coordinació que permeta implementar polítiques efectives per a fomentar la rehabilitació d'habitatges buits, regular el mercat de lloguer i garantir l'accés a l'habitatge per a tota la ciutadania de Castelló", ha conclòs Guardiola.