La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) descarta el seu sistema d'alertes per al Xúquer per la rapidesa de les dana

El President de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre, Carlos Arrazola Martínez, compareix davant de la Comissió d'Investigació sobre la dana, en el Senat, a 21 de setembre del 2026, a Madrid (Espanya).
Carlos Luján - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 21 septiembre 2026 18:04

   MADRID, 21 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE), Carlos Arrazola, ha assenyalat este dilluns que el Sistema d'Ajuda a la Decisió (SAD) dels Sistemes Automàtics d'Informació Hidrològica (SAIH) servix per a estimar cabals en determinats episodis convectivo "en la mesura del possible".

    No obstant això, no considera que este sistema "valga per res" per a la conca del Xúquer ja que les tempestes en la zona "són fenòmens que es desenvolupen en molt poc temps". "Vaig a posar un exemple molt senzill. Estimem l'aigua que va a passar per Saragossa dins de 48 hores, però és que és un fenomen convectiu com el qual va succeir en el Xúquer, doncs és molt difícil d'estimar", ha explicat.

    Encara així, ha apuntat que "segurament es podran millorar coses" en ser preguntat sobre el sistema d'alertes que està licitant el Govern per a la conca del Xúquer, encara que ha reconegut que no coneix el projecte. "Avançar unes hores és molt. No sé en què consistirà, per descomptat", ha indicat.

    Al seu torn, Arrazola ha advocat per acabar amb les obres "grises" --per exemple, preses-- que s'estan fent i després "estudiar altres possibilitats". Més enllà d'això, ha posat l'accent que la protecció enfront d'inundacions implica "un conjunt d'actuacions" i que "no tot ha de fiar-se a cap d'elles, tampoc als avisos". Així, per exemple, ha apuntat a la importància de la formació de la societat en els fenòmens meteorològics extrems.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press