Carlos Luján - Europa Press - Archivo
MADRID, 13 Jun. (EUROPA PRESS) -
La coordinadora general de Sumar, Lara Hernández, no ha tancat la porta a la possibilitat que el president del Govern, Pedro Sánchez, se sotmeta a una qüestió de confiança si esta supeditada al "gir de 180 graus" que el soci minoritari de l'Executiu ha demandat per al que resta de legislatura.
En declaracions a TVE, recollides per Europa Press, Hernández ha insistit en han reclamat la convocatòria de la comissió de seguiment del pacte de coalició després de la gravetat del cas de l'exsecretari d'Organització socialista Santos Cerdán, per a establir un nou marc de relació amb el PSOE, que siga de "igual a igual" i amb mesures de regeneració democràtica i avanços socials.
"Si esta moció de confiança està supeditada efectivament a este gir de 180 graus que volem donar a la legislatura i al fet que efectivament se'ns tracte d'igual a igual, la qual cosa és una exigència, per descomptat que sí", ha llançat Hernández que, a diferència del PSOE, no descarta la moció de confiança.
Paral·lelament la portaveu de Sumar en el Congrés, Verónica Martínez Barber, ha refredat l'opció de la moció de confiança atès que no tenen dades que el president del Govern "estiga involucrat" i tinguera coneixement de les presumptes irregularitats que la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil atribuïx a Cerdán en el marc del cas Koldo.
També ha considerat en declaracions a la Cadena Ser que el PSOE està adoptant mesures contundents com l'exigència de dimissió de Cerdán, com va demandar Sumar, i ha enlletgit a Sánchez que han d'assabentar-se de casos com el de l'exsecretari d'Organització del PSOE "abans que ningú", i "com a poc" abans que comparega davant dels mitjans.