CASTELLÓ, 19 Feb. (EUROPA PRESS) - -
La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que, en estos moments, les demores per a rebre una cita mèdica, tant presencial com a telefònica, superen en estos moments les dos setmanes d'espera en centres sanitaris com Palleter o Sequiol, a Castelló.
De fet, Sequiol és en este moment el centre que major demora té de la capital de la Plana, amb una mitjana d'11,10 dies hàbils d'espera per a aconseguir una cita presencial i 10,13 per a la telefònica -més de dos setmanes comptant caps de setmana-; seguit de Palleter, que acumula 9,55 dies hàbils per a cites presencials i 10,05 per a les telefòniques, la qual cosa suposa també prop de dos setmanes d'espera si es compten dissabtes i diumenges, ha apuntat el sindicat.
Des del sindicat han lamentat que, "malgrat que l'obertura del consultori auxiliar de Sequiol hauria d'haver servit per a alleujar les demores que patia Palleter, on van ser reubicats estos pacients el 2020, el cert és que a data d'avui les llistes d'espera continuen en xifres que esta setmana estan oscil·lant de mitjana entre els 15 i els 17 dies".
Pel que es referix a altres instal·lacions sanitàries de Castelló, en el cas del centre de salut Gran Via l'espera és de 6,31 dies hàbils -sense explicar caps de setmana- per a aconseguir una cita presencial i de 4,90 dies per a la telefònica; i en el centre de salut de Fernando el Catòlic la demora mitjana és de 5,07 dies hàbils per a consultes presencials i de 5,51 per a les telefòniques.
"Estem parlant d'una situació totalment insostenible tant per a un personal sanitari que veu les seues agendes sobrecarregades, els seus contingents saturats i que afronta cada vegada una major càrrega de treball, com per als pacients, ja que és inadmissible que una persona que necessita atenció immediata es veja obligada a esperar més de dos setmanes i mitja per a aconseguir que algú li atenga, li diagnostique o li tracte", han criticat des de CSIF, que han ressaltat que "estes demores no fan més que seguir saturant uns servicis d'urgències hospitalàries cada vegada més col·lapsats".
Per això, des de CSIF han reclamat a Sanitat que "prenga mesures" per a resoldre com més prompte millor aquesta situació, amb accions com el reforç immediat del personal amb la contractació de més professionals o l'engegada de millores laborals i incentius econòmics com la realització de mòduls de reforç per al personal que incremente els seus torns de treball.
"Estes xifres de demora demostren que el sistema d'Atenció Primària es troba al límit i que no només s'està posant en risc la qualitat assistencial, sinó la pròpia salut de la ciutadania", han indicat des de CSIF.