Alejandro Martínez Vélez - Europa Press
MADRID, 27 May. (EUROPA PRESS) -
El ministre d'Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, ha decidit finalment elevar l'oferta pública d'adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell al Consell de Ministres perquè examine la integració per raons d'interès general diferents a la competència.
Es tracta d'un moviment esperat pel mercat. Ara comença a explicar un termini de 30 dies naturals perquè el Consell de Ministres emeta el seu dictamen sobre l'OPA.
En l'ordre per a elevar l'operació, Cuerpo ha fonamentat la decisió en el potencial impacte en la garantia d'un adequat manteniment dels objectius de regulació sectorial, la protecció dels treballadors, la cohesió territorial, la promoció de la investigació i el desenvolupament tecnològic i els objectius de política social.
La decisió es produïx una vegada rebut l'expedient de concentració i la resolució de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Esta última arreplegava diversos compromisos, al compliment dels quals queda subordinada l'autorització de l'operació.
"Això es fa seguint tant la normativa com el procediment de la nostra llei de Defensa de la Competència", ha explicat el ministre Cos als mitjans de comunicació en el Senat.
CINC MINISTERIS MÉS ECONOMIA, A FAVOR D'ELEVAR-LA Al GOVERN
La decisió s'ha adoptat després d'escoltar les aportacions dels ministeris econòmics. Cinc d'ells han demanat que s'eleve l'OPA al Consell de Ministres per a revisar l'oferta. "L'anàlisi de la petició d'estos cinc ministeris que han sol·licitat l'elevació, com la nostra anàlisi interna és el que ens porta a elevar esta decisió al Consell de Ministres", ha recalcat Cuerpo.
En qualsevol cas, el ministre d'Economia ha recordat que elevar l'operació no prejutja la decisió que haja d'adoptar el Consell de Ministres. Est haurà d'analitzar l'OPA conformement a la pròpia anàlisi que faça el Ministeri d'Economia, que "beurà" de les aportacions d'estos cinc ministeris. De fet, Economia els sol·licitarà a cadascun un "informe més profund".
"No es tracta d'endurir o d'ablanir les condicions, sinó simplement de considerar si hi ha raons d'interès general diferents de les de competència", ha emfatitzat Cuerpo.
L'operació va ser aprovada a la fi d'abril amb compromisos per part de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Aquesta aprovació, que es va donar en segona fase, activava una tercera fase, on podia intervenir el Govern.
Ara, després de l'elevació, l'Executiu pot aprovar l'operació en els termes aprovats per la pròpia CNMC o modificar les condicions perquè es puga dur a terme.
Si s'esgoten els terminis, la decisió final del Govern no es coneixerà fins al 27 de juny. El període d'acceptació, el moment en el qual els accionistes podran pronunciar-se a favor o en contra de l'OPA, no arribaria fins a unes setmanes després d'este 27 de juny, segons va afirmar recentment el president de BBVA, Carlos Torres. Per a això, abans la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) haurà d'aprovar el fullet de l'operació.