VALÈNCIA, 16 Dic. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria d'Educació ha traslladat als sindicats de la Mesa Sectorial les novetats en la Xarxa Novigi+, així com la modificació de l'ordre d'avaluació de la Formació Professional (FP).
Així, la directora general de Formació Professional, Marta Armendia, ha presidit este dimarts la sessió de l'òrgan en la qual s'ha analitzat "tres normes clau" per al futur de la Formació Professional, subratlla el departament de Campanar en un comunicat.
En la trobada --que s'emmarca "dins del diàleg impulsat des de la Conselleria amb el sector educatiu", destaca l'administració autonòmica-- s'ha traslladat el contingut de l'Ordre Novigi+, la modificació de l'ordre d'avaluació en FP i el desenvolupament curricular dels cursos d'especialització.
Armendia ha agraït el "bon clima" de treball i, en concret, les aportacions realitzades per ANPE, CSIF, CCOO --organitzacions amb representació en la Mesa junt amb STEPV i UGT-- als textos normatius. Així mateix, ha aprofitat per a "animar als representants del sector a seguir treballant de forma conjunta per a millorar la FP de la Comunitat Valenciana".
Pel que fa a la nova Novigi+, que substituïx a l'actual Xarxa Novigi, està prevista la introducció de novetats que permetran consolidar esta Xarxa com un marc permanent d'innovació, qualitat i modernització de la FP, alineat amb la Llei Orgànica 3/2022.
En este sentit, Armendia ha explicat que la Conselleria d'Educació, Cultural i Universitats "aposta per l'evolució de la Xarxa Novigi a la Xarxa Novigi+, transformant-la en una xarxa més estructurada, progressiva i avaluable".
Així, el nou marc normatiu permetrà a cada centre avançar segons la seua realitat, reconeixent explícitament el treball del professorat, amb 30 hores certificades i establint un sistema de reconeixement per nivells.
SIS PROGRAMES ESTRATÈGICS
Per a això, la Xarxa Novigi + s'articularà en sis programes estratègics: DigiVerd (digitalització i sostenibilitat aplicades als sectors productius), Emprén (emprenedoria real, obert també a egressats); Innovatec (metodologies actives i transformació d'espais); Qualitas (sistemes de gestió de qualitat); Acredita (acreditació permanent de competències) i Iris (internacionalització de la FP).
D'altra banda, durant la reunió també s'han tractat una modificació de l'ordre d'avaluació en FP, que permet a l'alumnat matricular-se de tot segon curs quan tinga un únic mòdul pendent o fins a 240 hores de primer, sempre que l'equip docent ho considere adequat i el desenvolupament curricular dels cursos d'especialització de la Comunitat Valenciana.
Finalment, s'ha parlat sobre el nou procés de reorganització del mapa de l'oferta formativa i les noves implantacions vinculat al territori.